Należąca do EADS niemiecka Cassidian ujawniła, że zaprezentowany po raz pierwszy na Eurosatory 2012 bezzałogowy śmigłowiec Tanan 300, powstaje na konkretne zlecenie nieujawnionego odbiorcy, prawdopodobnie eksportowego.
Tanan 300 jest stosunkowo niewielkim bezzałogowym śmigłowcem rozpoznawczym, zaprojektowanym do działania na rzecz wojsk lądowych oraz marynarki wojennej, jako wiropłat pokładowy. Jako napęd wykorzystano turbodoładowanego diesla. Rozwiązanie to, wykorzystywane już powszechnie w lekkim lotnictwie cywilnym (zobacz np.: Nowy lotniczy diesel, 2011-03-04), zapewnia istotną oszczędność paliwa – co wpływa na długotrwałość działania – oraz poprawia charakterystyki lotu na dużych wysokościach.
Oblot śmigłowca odbył się w 2010. Obecnie trwa rozwój konstrukcji, której właściwości oparto na wymogach nieujawnionego użytkownika-zleceniodawcy.
Według zapewnień producenta Tanan 300 jest w stanie osiągnąć prędkość 180 km/h i długotrwałość lotu 8 h. Promień działania określono na 180 km od terminala kontrolnego, co warunkowane jest możliwościami systemu łączności.
Prototyp wyposażono już w głowice optoelektroniczną, zapewniająca możliwość jednoczesnego przekazywania obrazów ze zwykłej kamery oraz w podczerwieni. W przyszłości planowane jest także zainstalowanie systemów indentyfikacyjnych (dla lotów w cywilnej przestrzeni powietrznej), swój-obcy, radarów lub urządzeń rozpoznania radioelektronicznego. Masa montowanych systemów tego typu nie może przekraczać 50 kg.