Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tanan 300 na zamówienie

Lotnictwo wojskowe, 23 października 2012

Należąca do EADS niemiecka Cassidian ujawniła, że zaprezentowany po raz pierwszy na Eurosatory 2012 bezzałogowy śmigłowiec Tanan 300, powstaje na konkretne zlecenie nieujawnionego odbiorcy, prawdopodobnie eksportowego.

Ze względu na wymiary i przeznaczenie Tanan 300 będzie bezpośrednio konkurował ze sprawdzonym już i z powodzeniem wykorzystywanym przez siły zbrojne kilku państw austriackim Schiebel Camcopter S-100 / Zdjęcie: Cassidian

Tanan 300 jest stosunkowo niewielkim bezzałogowym śmigłowcem rozpoznawczym, zaprojektowanym do działania na rzecz wojsk lądowych oraz marynarki wojennej, jako wiropłat pokładowy. Jako napęd wykorzystano turbodoładowanego diesla. Rozwiązanie to, wykorzystywane już powszechnie w lekkim lotnictwie cywilnym (zobacz np.: Nowy lotniczy diesel, 2011-03-04), zapewnia istotną oszczędność paliwa – co wpływa na długotrwałość działania – oraz poprawia charakterystyki lotu na dużych wysokościach.

Oblot śmigłowca odbył się w 2010. Obecnie trwa rozwój konstrukcji, której właściwości oparto na wymogach nieujawnionego użytkownika-zleceniodawcy.

Według zapewnień producenta Tanan 300 jest w stanie osiągnąć prędkość 180 km/h i długotrwałość lotu 8 h. Promień działania określono na 180 km od terminala kontrolnego, co warunkowane jest możliwościami systemu łączności.

Prototyp wyposażono już w głowice optoelektroniczną, zapewniająca możliwość jednoczesnego przekazywania obrazów ze zwykłej kamery oraz w podczerwieni. W przyszłości planowane jest także zainstalowanie systemów indentyfikacyjnych (dla lotów w cywilnej przestrzeni powietrznej), swój-obcy, radarów lub urządzeń rozpoznania radioelektronicznego. Masa montowanych systemów tego typu nie może przekraczać 50 kg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.