Rosyjskie zakłady AMZ potwierdziły przygotowanie do wysyłki pierwszej partii samochodów opancerzonych SPM-2 Tigr do Republiki Kongo. Będzie to drugie po Gwinei afrykańskie państwo używające wozów GAZ-233036.
W październiku 2012 rosyjski AMZ (Arzamasskij Maszinostroitielnyj Zawod) odwiedziła kilkuosobowa delegacja przedstawicieli ministerstwa spraw wewnętrznych Republiki Kongo, której przewodził dyrektor generalny i szef policji w tym państwie gen. Jean Francois Ndengue. W Arzamasie i zakładach WIC (Wojenno-Inżynieryjnyj Centr) Niżnym Nowogrodzie gościom zostały zaprezentowane m.in. wozy SPM-2 Tigr i SPM-3 Miedwied (Wilk i Niedźwiedź w 2013, 2012-11-23), jak też transportery BTR-80. Największe zainteresowanie wzbudzał ten pierwszy, który był głównym powodem wizyty Kongijczyków.
Generał Ndengue wyraził zainteresowanie rosyjskim Tygrysem i już pod koniec października 2012 podpisano kontrakt na dostawę kilku wozów GAZ-233036 w odmianie standardowej do tego afrykańskiego państwa. 30 listopada koncern WPK (Wojenno-Promyszliennaja Kompania), w skład którego wchodzi AMZ poinformował, że pierwsza partia SPM-2 jest już gotowa do wysyłki. Wozy mają dotrzeć do odbiorcy do końca roku.
Nie ujawniono liczby zamówionych przez ministerstwo spraw wewnętrznych Kongo pojazdów. Nie podano też, czy Tigry trafią do policji czy też do straży granicznej tego państwa – warto zauważyć, że jednym z członków delegacji był dowódca kongijskich pograniczników, płk. Brice Molomba. WPK poinformowało również, że trwają negocjacje z MSW Kongo w sprawie kontraktu na dostawę dalszych wozów GAZ-233036, tym razem jednak zmodyfikowanych zgodnie ze specyfikacją odbiorcy.
W październiku ministerstwo spraw wewnętrznych Nikaragui wyraziło zainteresowanie zakupem samochodów opancerzonych SPM-2 dla jednostek specjalnych policji. Wcześniej Tigry trafiły do Armenii i Urugwaju (w odmianie WPK-233114 Tigr-M; Rosyjski sprzęt dla Urugwaju, 2012-02-23), testowano je też w Argentynie (Tigry dla argentyńskiej żandarmerii?, 2010-07-26), Brazylii (Tigr patroluje fawele, 2010-09-13) i Indiach. Wozy tego typu są produkowane na licencji w Chinach jako YJ2080. W latach 2008-2010 chińska milicja odebrała ich 110, z czego 5 powstało w rosyjskich zakładach, kolejne 5 dostarczono w częściach do montażu, zaś pozostałe złożono przy udziale lokalnych komponentów.