Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjskie Tygrysy do Afryki

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 05 grudnia 2012

Rosyjskie zakłady AMZ potwierdziły przygotowanie do wysyłki pierwszej partii samochodów opancerzonych SPM-2 Tigr do Republiki Kongo. Będzie to drugie po Gwinei afrykańskie państwo używające wozów GAZ-233036.

W październiku 2012 zakłady AMZ odwiedziła delegacja MSW Republiki Kongo, której przewodził dyrektor generalny i szef policji w tym państwie gen. Jean Francois Ndengue (z lewej). Pod koniec października 2012 podpisano kontrakt na dostawę kilku wozów GAZ-233036 do tego afrykańskiego państwa / Zdjęcie: WPK

W październiku 2012 rosyjski AMZ (Arzamasskij Maszinostroitielnyj Zawod) odwiedziła kilkuosobowa delegacja przedstawicieli ministerstwa spraw wewnętrznych Republiki Kongo, której przewodził dyrektor generalny i szef policji w tym państwie gen. Jean Francois Ndengue. W Arzamasie i zakładach WIC (Wojenno-Inżynieryjnyj Centr) Niżnym Nowogrodzie gościom zostały zaprezentowane m.in. wozy SPM-2 Tigr i SPM-3 Miedwied (Wilk i Niedźwiedź w 2013, 2012-11-23), jak też transportery BTR-80. Największe zainteresowanie wzbudzał ten pierwszy, który był głównym powodem wizyty Kongijczyków.

Generał Ndengue wyraził zainteresowanie rosyjskim Tygrysem i już pod koniec października 2012 podpisano kontrakt na dostawę kilku wozów GAZ-233036 w odmianie standardowej do tego afrykańskiego państwa. 30 listopada koncern WPK (Wojenno-Promyszliennaja Kompania), w skład którego wchodzi AMZ poinformował, że pierwsza partia SPM-2 jest już gotowa do wysyłki. Wozy mają dotrzeć do odbiorcy do końca roku. 

Nie ujawniono liczby zamówionych przez ministerstwo spraw wewnętrznych Kongo pojazdów. Nie podano też, czy Tigry trafią do policji czy też do straży granicznej tego państwa – warto zauważyć, że jednym z członków delegacji był dowódca kongijskich pograniczników, płk. Brice Molomba. WPK poinformowało również, że trwają negocjacje z MSW Kongo w sprawie kontraktu na dostawę dalszych wozów GAZ-233036, tym razem jednak zmodyfikowanych zgodnie ze specyfikacją odbiorcy.

Kongo nie jest pierwszym afrykańskim państwem, które będzie używało rosyjskich wozów opancerzonych Tigr. W 2011 cztery takie pojazdy trafiły do gwardii prezydenckiej w Gwinei / Zdjęcie: AMZ

W październiku ministerstwo spraw wewnętrznych Nikaragui wyraziło zainteresowanie zakupem samochodów opancerzonych SPM-2 dla jednostek specjalnych policji. Wcześniej Tigry trafiły do Armenii i Urugwaju (w odmianie WPK-233114 Tigr-M; Rosyjski sprzęt dla Urugwaju, 2012-02-23), testowano je też w Argentynie (Tigry dla argentyńskiej żandarmerii?, 2010-07-26), Brazylii (Tigr patroluje fawele, 2010-09-13) i Indiach. Wozy tego typu są produkowane na licencji w Chinach jako YJ2080. W latach 2008-2010 chińska milicja odebrała ich 110, z czego 5 powstało w rosyjskich zakładach, kolejne 5 dostarczono w częściach do montażu, zaś pozostałe złożono przy udziale lokalnych komponentów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.