Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Montaż pierwszego australijskiego Spartana

Lotnictwo wojskowe, 19 grudnia 2012

Alenia Aermacchi poinformowała o rozpoczęciu montażu pierwszego z 10 zakupionych przez Australię samolotów transportowych C-27J Spartan.

Kadłub pierwszego australijskiego C-27J Spartan w zakładach Alenia Aermacchi w Turynie / Zdjęcie: Alenia Aermacchi

Kadłub pierwszego z 10 zakupionych przez Australię C-27J został w ostatnich dniach przetransportowany do zakładów montażu końcowego w Turynie. Po ukończeniu prac samolot zostanie doposażony w wybrane przez wojska lotnicze Australii (RAAF) systemy elektroniczne. Według aktualnego terminarza, maszyna zostanie przekazana Australijczykom w 2015. Wstępną gotowość operacyjną osiągnie pod koniec 2016.

Australia zakontraktowała dostawy 10 Spartanów w maju br. Zakup samolotów odbył się w ramach amerykańskiego programu Foreign Military Sales (Australia kupuje 10 C-27J, 2012-05-10). Wartość kontraktu, według zgłoszenia przesłanego do Kongresu jeszcze w 2011 przez Defense Security Cooperation Agency, wynosi 950 mln USD. Resort obrony Australii wycenił jednak umowę na około 1,4 mld AUD, co dawało wartość zbliżoną do 1,3 mld USD. Canberra uwzględniła w swoich wyliczeniach także wydatki związane m.in. przystosowaniem infrastruktury lotniskowej do eksploatacji nowych maszyn (Wątpliwości wokół australijskich C-27J, 2012-06-04).

Poza dostawą samych samolotów, zawarte w maju porozumienie zawiera także pakiet wsparcia technicznego, logistycznego oraz szkolenie pilotów i załogi naziemnej. Umowa przewiduje również doposażenie C-27J w zaawansowane systemy elektroniczne oraz samoobrony. Za te ostatnie odpowiedzialna będzie L3 Integrated Systems, występująca jednocześnie jako główny wykonawca zlecenia. Warto przypomnieć, że przedsiębiorstwo to odpowiadało także za modernizację polskich Herculesów (Modernizacja polskich C-130E, 2008-03-09).

Po wprowadzeniu do służby, C-27J zastąpią wycofane już w 2009 transportowe DHC-4 Caribou. Maszyny uzupełnią operacyjnie wykorzystywane przez RAAF C-130J i C-17A (Ostatni C-17A dostarczony, 2012-11-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.