Northrop Grumman, BAE Systems oraz Pratt & Miller Engineering poinformowały o realizowaniu programu testów swojego nowego pojazdu dla sił specjalnych, MAV-L. Konstrukcją jest zainteresowane dowództwo USSOCOM.
Samochód powstał w związku z programem GMV 1.1, którego celem jest pozyskanie nowych pojazdów dla amerykańskich jednostek podległych dowództwu sił specjalnych USSOCOM (Eurosatory: Navistar SOTV, 2012-06-16; S-ATV ze stajni Oshkosh, 2012-09-27). Promująca go grupa przemysłowa zdecydowała się na opracowanie konstrukcji od podstaw, zlecając to zadanie spółce Pratt & Miller Engineering. Specjalizuje się ona w przebudowie sportowych aut, jednocześnie jednak prowadzi prace wdrożeniowe, także na rzecz resortu obrony.
W konsekwencji powstał stosunkowo duży pojazd przeznaczony dla 7 żołnierzy, łącznie z kierowcą. Jego masa własna to 3360 kg, a maksymalna – ponad 7800 kg. Silnik o mocy 220 KM zapewnia osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 130 km/h po drodze i do 100 km/h w terenie.
Przy projektowaniu pojazdu zdecydowano się na modułową budowę, co pozwala na tworzenie wersji specjalistycznych, ale również konfigurowanie uzbrojenia i wyposażenia pokładowego dla poszczególnych rodzajów misji. W planach producentów jest zresztą oferowanie MAV-L innym rodzajom amerykańskich sił zbrojnych i potencjalnym użytkownikom zagranicznym.
Jeżeli MAV-L pokona konkurencję w przetargu USSOCOM, będzie produkowany w fabryce BAE Systems w Sealy, w Texasie. Były tam wytwarzane samochody patrolowe klasy MRAP. Natomiast Northrop Grumman będzie odpowiedzialny za integrację systemów C4ISR