Reklama
Reklama

Prototyp czteromiejscowego dwusilnikowego samolotu MAI-407 ma zostać oblatany w 2014. Obecnie trwają prace projektowe i przygotowanie oprzyrządowania produkcyjnego.

Projektowanie MAI-407 rozpoczęto w OSKBES MAI w 2008. Dwusilnikowy górnopłat ma być równie tani w zakupie i eksploatacji, jak samoloty jednosilnikowe o podobnych możliwościach

MAI-407 jest projektowany w OSKBES MAI (Branżowe specjalne biuro konstrukcyjne budowy samolotów eksperymentalnych Moskiewskiego instytutu lotniczego). Jego głównym konstruktorem jest Wadim Diemin. Produkcja próbnej partii seryjnej jest przygotowywana w OOO REMZ-awia w Kazaniu.

MAI-407 ma rozwijać prędkość przelotową 270 km/h, prędkość maksymalną o 20 km/h większą, jego zasięg ma sięgać 1500 km. Projektowana masa maksymalna wynosi 1250 kg, a maksymalna masa płatna – 325 kg. Rozbieg obliczeniowy to 150 m, a dobieg – 180 m

Projektowanie MAI-407 rozpoczęto w 2008. Według założeń, dwusilnikowy górnopłat ma być równie tani w zakupie i eksploatacji, jak obecnie produkowane samoloty jednosilnikowe o podobnych możliwościach. Jego napęd mają stanowić silniki Rotax-912S o mocy po 100 KM. Dla osiągnięcia dużej doskonałości aerodynamicznej zastosowano chowane podwozie.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.