Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie ARJ21

Lotnictwo cywilne, 01 kwietnia 2008

Przedstawiciele chińskiego AVIC I Commercial Aircraft (ACAC) poinformowali, że oblot odrzutowego samolotu regionalnego ARJ21-700, opóźni się o pół roku i planowany jest na wrzesień lub październik 2008.

Na razie taki widok może być tylko generowanym komputerowo rysunkiem – ARJ21 miał mieć już za sobą pierwszy lot. Jednak, podobnie jak rosyjski SuperJet 100, program rozwoju pierwszego, chińskiego samolotu pasażerskiego zanotował kolejne opóźnienie / Rysunek: AVIC I

Oblot ARJ21 – zmodernizowanej wersji McDonnell Douglasa MD-90, który miał być produkowany na licencji w Chinach – planowany był na marzec 2008.

Przedstawiciele producenta poinformowali jednak, że poddostawcy nie zdążyli dostarczyć w terminie wszystkich podzespołów. Pierwszy lot odbędzie się więc z półrocznym opóźnieniem.

W programie uczestniczy bowiem aż 19 przedsiębiorstw zagranicznych (zobacz: Roll-out pierwszego chińskiego samolotu pasażerskiego), które zaprojektowały skrzydła, dostarczą m.in. silniki i awionikę: łącznie ok. 40% części.

Pierwotnie planowano oblot na 2005, jednak przedłużanie się fazy rozwojowej spowodowało, że publiczna prezentacja nastąpiła dopiero w grudniu 2007. Opóźnienie spowoduje, że dostawy pierwszych samolotów przesuną się na początek 2010. Do tej pory ACAC zdobył zamówienia na 181 ARJ21, w podstawowej wersji -700 dla 70-59 pasażerów. Wśród kupców jest pierwsza linia lotnicza z zachodu, ogromna GE Commercial Aviation Services (GECAS), która zamówiła 5 samolotów z opcją na kolejne 20.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.