Przedstawiciele chińskiego AVIC I Commercial Aircraft (ACAC) poinformowali, że oblot odrzutowego samolotu regionalnego ARJ21-700, opóźni się o pół roku i planowany jest na wrzesień lub październik 2008.
Oblot ARJ21 – zmodernizowanej wersji McDonnell Douglasa MD-90, który miał być produkowany na licencji w Chinach – planowany był na marzec 2008.
Przedstawiciele producenta poinformowali jednak, że poddostawcy nie zdążyli dostarczyć w terminie wszystkich podzespołów. Pierwszy lot odbędzie się więc z półrocznym opóźnieniem.
W programie uczestniczy bowiem aż 19 przedsiębiorstw zagranicznych (zobacz: Roll-out pierwszego chińskiego samolotu pasażerskiego), które zaprojektowały skrzydła, dostarczą m.in. silniki i awionikę: łącznie ok. 40% części.
Pierwotnie planowano oblot na 2005, jednak przedłużanie się fazy rozwojowej spowodowało, że publiczna prezentacja nastąpiła dopiero w grudniu 2007. Opóźnienie spowoduje, że dostawy pierwszych samolotów przesuną się na początek 2010. Do tej pory ACAC zdobył zamówienia na 181 ARJ21, w podstawowej wersji -700 dla 70-59 pasażerów. Wśród kupców jest pierwsza linia lotnicza z zachodu, ogromna GE Commercial Aviation Services (GECAS), która zamówiła 5 samolotów z opcją na kolejne 20.