Reklama
Reklama

Przedstawiciele chińskiego AVIC I Commercial Aircraft (ACAC) poinformowali, że oblot odrzutowego samolotu regionalnego ARJ21-700, opóźni się o pół roku i planowany jest na wrzesień lub październik 2008.

Na razie taki widok może być tylko generowanym komputerowo rysunkiem – ARJ21 miał mieć już za sobą pierwszy lot. Jednak, podobnie jak rosyjski SuperJet 100, program rozwoju pierwszego, chińskiego samolotu pasażerskiego zanotował kolejne opóźnienie / Rysunek: AVIC I

Oblot ARJ21 – zmodernizowanej wersji McDonnell Douglasa MD-90, który miał być produkowany na licencji w Chinach – planowany był na marzec 2008.

Przedstawiciele producenta poinformowali jednak, że poddostawcy nie zdążyli dostarczyć w terminie wszystkich podzespołów. Pierwszy lot odbędzie się więc z półrocznym opóźnieniem.

W programie uczestniczy bowiem aż 19 przedsiębiorstw zagranicznych (zobacz: Roll-out pierwszego chińskiego samolotu pasażerskiego), które zaprojektowały skrzydła, dostarczą m.in. silniki i awionikę: łącznie ok. 40% części.

Pierwotnie planowano oblot na 2005, jednak przedłużanie się fazy rozwojowej spowodowało, że publiczna prezentacja nastąpiła dopiero w grudniu 2007. Opóźnienie spowoduje, że dostawy pierwszych samolotów przesuną się na początek 2010. Do tej pory ACAC zdobył zamówienia na 181 ARJ21, w podstawowej wersji -700 dla 70-59 pasażerów. Wśród kupców jest pierwsza linia lotnicza z zachodu, ogromna GE Commercial Aviation Services (GECAS), która zamówiła 5 samolotów z opcją na kolejne 20.

Na razie taki widok może być tylko generowanym komputerowo rysunkiem – ARJ21 miał mieć już za sobą pierwszy lot. Jednak, podobnie jak rosyjski SuperJet 100, program rozwoju pierwszego, chińskiego samolotu pasażerskiego zanotował kolejne opóźnienie / Rysunek: AVIC I

Oblot ARJ21 – zmodernizowanej wersji McDonnell Douglasa MD-90, który miał być produkowany na licencji w Chinach – planowany był na marzec 2008.

Przedstawiciele producenta poinformowali jednak, że poddostawcy nie zdążyli dostarczyć w terminie wszystkich podzespołów. Pierwszy lot odbędzie się więc z półrocznym opóźnieniem.

W programie uczestniczy bowiem aż 19 przedsiębiorstw zagranicznych (zobacz: Roll-out pierwszego chińskiego samolotu pasażerskiego), które zaprojektowały skrzydła, dostarczą m.in. silniki i awionikę: łącznie ok. 40% części.

Pierwotnie planowano oblot na 2005, jednak przedłużanie się fazy rozwojowej spowodowało, że publiczna prezentacja nastąpiła dopiero w grudniu 2007. Opóźnienie spowoduje, że dostawy pierwszych samolotów przesuną się na początek 2010. Do tej pory ACAC zdobył zamówienia na 181 ARJ21, w podstawowej wersji -700 dla 70-59 pasażerów. Wśród kupców jest pierwsza linia lotnicza z zachodu, ogromna GE Commercial Aviation Services (GECAS), która zamówiła 5 samolotów z opcją na kolejne 20.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.