Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne silniki dla V-22 Osprey

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 lutego 2013

Rolls-Royce otrzymał zlecenie od Naval Air Systems Command na dostawę 38 silników T406/AE 1107C-Liberty napędzających hybrydowe V-22 przeznaczone dla lotnictwa USMC i USAF. Jego wartość przekracza 80 mln USD.

Duży wpływ na popularność V-22 Osprey mają ich osiągi. Samoloty te potrafią latać dwa razy szybciej, pięć razy dalej i z trzy razy większym ładunkiem niż konwencjonalny śmigłowiec o podobnej wielkości / Zdjęcie: USMC

Zamówienie o wartości 83,7 mln USD dotyczy 38 silników, które będą stanowić napęd 19 samolotów rodziny V-22. Za dostawę silników odpowiedzialne będzie jedno z centrów montażowych producenta w Indianapolis, w Indianie. W tym samym miejscu zostało zlokalizowane otwarte w ub.r. 24-godzinne centrum serwisowe Rolls-Royce’a (Nowe centrum serwisowe Rolls-Royce’a, 2012-10-11), z usług konsultacyjnych którego już teraz korzystają członkowie załóg naziemnych poszczególnych rodzajów amerykańskich sił zbrojnych.

Ogłoszone dzisiaj porozumienie stanowi wypełnienie zawartej w kwietniu 2012 ramowej umowy na dostawę do 268 silników T406/AE 1107C-Liberty (Silniki dla V-22 Osprey, 2012-04-23). Jego wartość finalna, przy wykorzystaniu wszystkich opcji, może osiągnąć 598 mln USD. Jest też kontynuacją wieloletniej współpracy amerykańskich sił zbrojnych z Rolls-Royce (Zamówienie na silniki dla MV-22 dla Rolls Royce, 2007-10-01), będącym jedynym dostawcą układów napędowych do Osprey`ów, produkowanych przez konsorcjum Boeinga i Bella. Brytyjski koncern dostarcza również silniki do C-130 Hercules (Serwis silników C-130J, 2013-02-11, T56 3.5 lepszy niż się spodziewano, 2012-12-11) czy P-3 Orion (US Navy uziemiła jedną czwartą Orionów, 2007-12-17).

Sukcesy dotyczące T406/AE 1107C-Liberty związane są z kolejnymi zamówieniami samolotów rodziny V-22 (Boeing dostarczy kolejne Osprey`e, 2012-12-31, Oferta na Osprey`e, 2011-08-06). Aktualne plany zakładają zakup łącznie 360 egz. dla USMC, 48 dla US Navy i 50 dla USAF. Trwanie przy tych zamierzeniach, mimo obecnej sytuacji budżetowej, to w dużej mierze wynik pozytywnych doświadczeń z eksploatacji maszyn w czasie wojen z Iraku i Afganistanie (Osprey`e w Afganistanie, 2009-11-09). W obydwu konfliktach wykazały się one wysoką sprawnością oraz większą efektywnością w stosunku do tradycyjnych śmigłowców transportowych. Warto dodać, że V-22 były też w przeszłości angażowane w usuwanie skutków trzęsienia ziemi na Haiti z 2010, w ramach operacji Unified Response.

Produkowaną seryjnie od 2005 konstrukcją coraz większe zainteresowanie wyrażają najbliżsi sojusznicy USA, w tym m.in. Japonia (Tokio zainteresowane Osprey'ami, 2013-01-02) oraz Izrael (Izrael rozważa dzierżawę V-22 Osprey, 2012-08-24). W przypadku tego drugiego, Osprey’e miałyby być wykorzystywane przede wszystkim do transportu sił specjalnych, co wskazywałoby na wybór wersji CV-22, wyposażonej m.in. w dodatkowe zbiorniki paliwa.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.