Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mi-17 do zadań specjalnych

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 lutego 2013

Inspektorat Uzbrojenia (IU) rozpoczął realizację fazy analityczno-koncepcyjnej w zakresie określenia możliwości przystosowania 4 śmigłowców Mi-17-1W do potrzeb eskadry działań specjalnych.

Polski śmigłowiec Mi-17-1W podczas ćwiczeń ratowniczych w górach prowincji Ghazni / Zdjęcie: ISAF

Ogłoszenie IU ma charakter badania rynku i ułatwi szczegółowe określenie wymogów przyszłego użytkownika. Faktem jest jednak, że w istocie rozpoczyna procedurę przetargową, podając jednocześnie wstępną konfigurację przebudowanych wiropłatów.

Według dokumentu, prace modernizacyjne powinny objąć: przystosowanie systemu łączności pokładowej i systemu radionawigacyjnego, a także integrację systemów awioniki. Oczekuje się również dostosowania kabiny do standardu glass-cockpit oraz wymiany foteli pilotów (prawdopodobnie na opancerzone i energochłonne).

IU wymaga, aby śmigłowce zostały doposażone w systemy powiadamiania o nadlatujących pociskach przeciwlotniczych MAWS, identyfikacji swój-obcy IFF, obserwacji w podczerwieni FLIR i reflektor wraz z automatycznym systemem sterowania SLASS. Śmigłowiec powinien także otrzymać elementy ochrony balistycznej oraz dodatkowe stanowiska strzeleckie i elementy umożliwiające desantowanie.

Przedsiębiorstwa posiadające możliwości instalacji takich urządzeń muszą posiadać certyfikat uprawniający do modernizacji śmigłowców Mi-17-1W wydany przez moskiewski zakład im. M. L. Mila.

Według nieoficjalnych informacji, na ogłoszenie IU odpowiedziało konsorcjum złożone z ITWL – jako podmiot wiodący – i WZL 1. Konkurentem będzie czeska LOM Praha.

WZL 1 przeprowadziły podobną modernizację Mi-17, choć bez części żądanych dziś elementów, w tym glass cockpit, dla potrzeb misji w Afganistanie. Czeskie przedsiębiorstwo wykonywało natomiast podobne do oczekiwanych przez IU modernizacje śmigłowców Mi-17 dla czeskich sił zbrojnych oraz wojsk specjalnych USA. LOM Praha zrealizowało w ten sposób najbardziej dotąd zaawansowaną modernizację tych śmigłowców w naszej części Europy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.