Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irański Antonow

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 05 kwietnia 2008

Antonow poinformował, że 18 marca na lotnisku irańskich zakładów HESA oblatano 5. samolot pasażerski An-140, noszący lokalna nazwę Iran-140.

Program rozwoju samolotu Iran-140 od początku napotykał na poważne trudności. Do tej pory wiele podzespołów, w tym cały kadłub, sprowadzane są z Ukrainy i Rosji

Zakłady HESA produkują niewielkie partie rodzimych samolotów bojowych i szkolno-bojowych, śmigłowców i samolotów bezzałogowych. Od 1995 współpracują z ukraińskimi zakładami Antonowa. Od 2000 miały rozpocząć licencyjną produkcję nowego samolotu An-140, który jednocześnie miał być wytwarzany na Ukrainie i w Rosji.

Samoloty tego typu wywołały poważne zainteresowanie irańskich wojsk lotniczych. By móc je łatwo pozyskać, planowano rozwinięcie stosunkowo intensywnej produkcji wersji cywilnej, dla maksymalnie 53 pasażerów lub jako samolot cargo. Pierwszy prototyp oblatano w 2003.

Program napotykał jednak znaczne trudności. M.in., w wyniku awarii instalacji przeciwoblodzeniowej, ukraiński An-140 rozbił się 23 grudnia 2002 w Iranie, w czasie lotu na uroczystość wystawienia z hangaru drugiego prototypu Iran-140. Zginęło 40 osób, w tym wielu specjalistów z Ukrainy i Rosji zaangażowanych w program budowy samolotu w HESA.

Co więcej, propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem linii lotniczych. Ostatecznie udało się uzyskać zamówienie na kilka samolotów, w tym na 6 od Safian Airlines. Mimo tego nadal planowane jest wykonanie do 2020 ok. 100 samolotów cywilnych na rynek wewnętrzny. Plany wojsk lotniczych odnośnie zakupów Iran-140 w wersji transportowej, morskiego samolotu patrolowego i samolotu wczesnego ostrzegania - o czym mówiono kilka lat temu - nie są znane.

Póki co, dokonano oblotu 5. samolotu. Kolejne trzy egz. znajdują się w różnym stadium montażu. Kadłub 9. samolotu przesłano z Ukrainy do zakładów HESA pod koniec 2007.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.