Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja argentyńskich okrętów

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 kwietnia 2008

Po latach budżetowych cięć marynarka wojenna Argentyny (Armada de la República Argentina - ARA) rozpoczyna intensywny program remontowy i pozyskania nowych okrętów.

ARA Sarandí (D-13), jeden z 4 argentyńskich niszczycieli typu MEKO 360H2, które weszły do służby w pierwszej połowie lat 1980. To ciągle jeszcze względnie nowoczesne jednostki o wyporności 3360 t, uzbrojone m.in. w pociski przeciwokrętowe Exocet MM-40. Obecnie trwa remont niszczyciela, połączony z wydłużeniem platformy startowej, dla zastąpienia śmigłowca Aerospatiale AS 555 Fennec, cięższym, Sikorsky S-61 Sea King / zdjęcie: Martin Otero

Argentyńska marynarka wojenna neleży do jednej z najsilniejszych w Ameryce Łacińskiej. Dysponuje m.in. 4 niszczycielami, 9 fregatami i 3 okrętami podwodnymi. Większośc z nich została zakupiona w RFN w pierwszej połowie lat 1980. Niestety, kilka ostatnich lat to nieustanne obniżanie sie potencjału ARA. Powodem były niewystarczające środki na remonty i modernizacje.

Argentyński minister obrony, Nilda Garré, niedawno zaaprobował jednak dodatkowe 100 mln USD na modernizację istniejących i rozpoczęcie procesu pozyskania nowych jednostek. Stocznia marynarki wojennej, Ministro de Marina Manuel Domecq García modernizuje obecnie okręt podwodny ARA San Juan (S-42).

San Juan (S-42), okręt podwodny typu TR-1700, również niemieckiej proweniencji, miał byc wyremontowany i zmodernizowany na początku obecnej dekady. Kryzys finansowy pokrzyżował jednak te plany. Nie ma za to dużych problemów z częściami zamiennymi. Pierwotnie planowano pozyskanie 6 jednostek tego typu. Jednak budowę dwóch przerwano w latach 1990., dwóch pozostałych nie zaczeto montować w ogóle. Służą za magazyn częci zmianennych / Zdjęcie: Santiago Rivas

W bazie Puerto Belgrano średni remont, połaczony z częściową modernizacją, przechodzi niszczyciel ARA Sarandí (D-13), typu MEKO 360. Bliźniacza jednostka, La Argentina (D-11), juz został zmodernizwany.

Plany zakładają remont lodołamacza Almirante Irizar (Q-5), który został poważnie uszkodzony w wyniku pożaru w 2007. Zostanie w tej sprawie rozpisany przetarg, do którego - poza miejscowymi stoczniami, zgłosiła się również fińska Wärtsilä, producent jednostki. Zmiany będą równiez dotyczyły okrętu ratowniczego Comodoro Rivadavia (Q-11) i szybkiego okrętu patrolowego ARA Indomita (P-86), typu Intrepida.

Jednoczesnie trwają prace nad przyjęciem 5 nowych okrętów patrolowych. Project - zany jako Patrullero Oceánico Multi-propósito lub POM - rozpoczął sie w 2003. Od tego czasu wybrano i zakupiono pierwsze silniki. Zamknieto również fazę projektową, realizowana przez niemuieckiego Fassmera. W styczniu 2009 rozpocznie się budowa kadłuba pierwszej jednostki. Podobne okręty zamówiło również Chile.

Na podstawie materiałów Juana Carlosa Cicalesiego i Santiago Rivasa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.