Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEX: Montaż Almaka zgodnie z planem

Marynarka wojenna, 22 lutego 2013

Francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Piriou poinformowało o zgodnych z planem postępach w montażu statku szkoleniowego (MTS) Almak. Jednostka została zamówiona przez Défense Conseil International (DCI).

Montaż Almaka przebiega zgodnie z planem. W najbliższych dniach ma dojść do końcowej integracji poszczególnych sekcji statku oraz układu pędnego. Następnie jednostka zostanie poddana pracom wykończeniowym oraz testom morskim. Jej przekazanie odbiorcy – spółce navOcéan – planowane jest na wrzesień br. Już na wiosnę 2014 szkolenie na Almaku mają zacząć pierwsi marynarze z zagranicy / Zdjęcie: Piriou

O planach konstrukcji Almaka (Lis Pustyni) Piriou informowało jeszcze we wrześniu 2012 (Piriou skonstruuje statek szkoleniowy, 2012-09-11). Jesienią rozpoczął się też montaż jednostki. Za prace konstrukcyjne odpowiedzialne są jedne z zakładów francuskiego przedsiębiorstwa, Chantiers PIRIOU w Concarneau w Bretanii na północnym-zachodzie Francji.

W grudniu 2012 zakończono prace nad centralną i rufową sekcją statku. W bieżącym miesiącu ma z kolei dojść do ostatecznego złączenia wszystkich 5 części kadłuba, wraz z instalacją jednostek pędnych. Almak powinien zostać przekazany odbiorcy, założonej przez DCI i Piriou spółce navOcéan, we wrześniu br. (a więc później niż zakładały pierwotnie ogłoszone plany, mówiące o wiośnie 2013). Przypomnijmy, że producent jest też zobowiązany do zagwarantowania użytkownikowi 10-letniego serwisu technicznego.

Almak ma długość 44 m i szerokość 9,6 m. Zanurzenie będzie wynosić 3 m. Zakłada się, że będzie rozwijać prędkość do 12 w. Poza szkoleniem załóg okrętów wojennych, jednostka może być też wykorzystywana w treningu płetwonurków, a także do testowania nowych elektronicznych systemów pokładowych / Rysunek: Piriou

Almak będzie wykorzystywany przede wszystkim do szkolenia przyszłych załóg francuskich okrętów wojennych. Docelowo, navOcéan zamierza świadczyć swe usługi także państwom trzecim, w tym przede wszystkim arabskim. Stąd też ogłoszenie postępów w pracach nad statkiem właśnie w czasie zakończonych niedawno targów IDEX 2013, które odbywały się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W przypadku pozytywnych doświadczeń z eksploatacji Almaka, planowana jest produkcja seryjna tego typu jednostek.

Jako jednostka nieuzbrojona i należąca do częściowo prywatnego konsorcjum, Almak określany jest jako statek, a nie okręt. Zapewni jednak możliwość pełnego szkolenia w zakresie nauki nawigacji oraz wykorzystywania stacji radiolokacyjnych, które będą mogły symulować pojawianie się różnego rodzaju celów nawodnych i powietrznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.