Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja niekompletnego A350

Lotnictwo cywilne, 27 lutego 2013

Przetaczanie pierwszego prototypu Airbusa 350 XWB pomiędzy stanowiskami testowymi stało się okazją do zaprezentowania kompletnego płatowca. W samolocie nie zainstalowano jeszcze m.in. silników.

Zdjęcie: Airbus

Po montażu skrzydeł – co zakończyło proces kompletowania płatowca – w hangarze na stanowisku nr 30 testowano z powodzeniem m.in. działanie ruchomych elementów usterzenia, skrzydeł i podwozia. A350 jest pierwszym samolotem europejskiego koncernu, w którym zastosowano włókna węglowe jako podstawowy materiał nie tylko w budowie kadłuba, ale i skrzydeł.

Po zakończeniu prób w hangarze, przetoczono samolot na zewnętrzne stanowisko nr 18, co stało się okazją do publicznego zaprezentowania najnowszych zdjęć Airbusa. Nowa seria testów będzie dotyczyła szczelności przedziału pasażerskiego, systemu paliwowego, w tym zbiorników paliwa, oraz działania wyposażenia radiowego.

Według ciągle obowiązujących deklaracji producenta, pierwszy A350-900 powinien wzbić się w powietrze już w połowie br., zaś wejście do służby przewidziano na połowę 2014. W świetle niedawnych doświadczeń Boeinga z modelem 787, założenia te mogą okazać się zbyt optymistyczne. Amerykanie musieli bowiem wydłużyć próby w locie do 2 lat, co i tak nie uchroniło od uziemienia seryjnych samolotów, głównie na tle problemów z instalacją elektryczną (Dreamlinery ANA uziemione do maja, 2013-02-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.