Przetaczanie pierwszego prototypu Airbusa 350 XWB pomiędzy stanowiskami testowymi stało się okazją do zaprezentowania kompletnego płatowca. W samolocie nie zainstalowano jeszcze m.in. silników.
Po montażu skrzydeł – co zakończyło proces kompletowania płatowca – w hangarze na stanowisku nr 30 testowano z powodzeniem m.in. działanie ruchomych elementów usterzenia, skrzydeł i podwozia. A350 jest pierwszym samolotem europejskiego koncernu, w którym zastosowano włókna węglowe jako podstawowy materiał nie tylko w budowie kadłuba, ale i skrzydeł.
Po zakończeniu prób w hangarze, przetoczono samolot na zewnętrzne stanowisko nr 18, co stało się okazją do publicznego zaprezentowania najnowszych zdjęć Airbusa. Nowa seria testów będzie dotyczyła szczelności przedziału pasażerskiego, systemu paliwowego, w tym zbiorników paliwa, oraz działania wyposażenia radiowego.
Według ciągle obowiązujących deklaracji producenta, pierwszy A350-900 powinien wzbić się w powietrze już w połowie br., zaś wejście do służby przewidziano na połowę 2014. W świetle niedawnych doświadczeń Boeinga z modelem 787, założenia te mogą okazać się zbyt optymistyczne. Amerykanie musieli bowiem wydłużyć próby w locie do 2 lat, co i tak nie uchroniło od uziemienia seryjnych samolotów, głównie na tle problemów z instalacją elektryczną (Dreamlinery ANA uziemione do maja, 2013-02-25).