Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy seryjny Corvalis TTX w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, 07 marca 2013

Cessna Aircraft poinformowała wczoraj o oblocie pierwszego seryjnego Corvalisa TTx. Lot został wykonany 2 marca.

Pierwszy seryjny Corvalis TTx w powietrzu / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Po starcie z lotniska zakładowego w Independence samolot wykonał lot nad południowo-wschodnią częścią stanu Kansas. W trakcie oblotu Corvalis TTx osiągnął wysokość 5180 m i rozwinął prędkość 395 km/h.

Pierwsze informacje na temat samolotu pojawiły się niemal dwa lata temu (Nowa Cessna Corvalis, 2011-03-30). Producent ogłosił rozpoczęcie produkcji tego modelu podczas ubiegłorocznych pokazów Sun ‘ n Fun. W trakcie prac rozwojowych wykonano 275 lotów, trwających łącznie 339 h.

Według założeń konstrukcyjnych Corvalis TTx ma być zdolny do rozwinięcia prędkości maksymalnej wynoszącej 435 km/h i wzbicia się na pułap 7620 m, co znacznie skróci czas podróży, a w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych pozwoli na wykonywanie lotów ponad pogodą. Dodatkową zaletą jest możliwość zabudowania instalacji przeciwoblodzeniowej, która oferowana jest jako wyposażenie opcjonalne.

Corvalis TTx jest pierwszym samolotem wyposażonym w awionikę Garmin G2000, z dwoma dotykowymi wskaźnikami dużej rozdzielczości o przekątnej 14,1 cala. Bezpieczeństwo wykonywania operacji zwiększa elektroniczny układ wspomagania stateczności, uniemożliwiający przekroczenie ograniczeń parametrów lotu. Pasażerowie mają do dyspozycji przestronną kabinę, a fotele ze skórzaną tapicerką wyposażone są w pasy z poduszkami powietrznymi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra