Chińskie przedsiębiorstwo leasingowe China Aircraft Leasing Company (CALC) złożyło zamówienie na co najmniej 50 silników CFM56-5B. Wartość porozumienia to ok. 500 mln USD.
Dostawcą jednostek napędowych będzie francusko-amerykańska CFM International. Wartość porozumienia – biorąc pod uwagę ceny katalogowe – wynosi ok. 500 mln USD. Jego realizacja będzie przebiegać w latach 2014-2016.
CFM56-5B będą napędzać zamówione przez CALC w 2012 Airbusy rodziny A320 (Farnborough: Zamówienia Airbusa i Boeinga, 2012-07-13). Zawarte w tej sprawie wstępne porozumienie dotyczyło sprzedaży spółce z Honk Kongu 36 samolotów w obecnej wersji silnikowej, w tym 8 A321. Zakup maszyn europejskiego producenta jest elementem realizacji planu rozwoju CALC. Zakłada on rozbudowę floty przedsiębiorstwa do 100 samolotów pasażerskich w ciągu najbliższych 3 lat.
W przyszłości flota CALC ma zostać uzupełniona rodzimymi C919, produkowanymi przez Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC). W grudniu 2011 przedsiębiorstwo złożyło zamówienie na 20 egzemplarzy tego modelu. Maszyny te mają być także napędzane silnikami CFM International, LEAP-1C.
Zamówione Airbusy trafią w pierwszej kolejności do linii lotniczych w Chinach. W przyszłości CALC planuje też zaoferowanie samolotów klientom z pozostałych państw regionu. W wieloletnich planach rozwojowych przedsiębiorstwa znajduje się również próba wejścia z ofertą na rynek europejski i amerykański.