Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienie na CFM56-5B

Lotnictwo cywilne, 08 marca 2013

Chińskie przedsiębiorstwo leasingowe China Aircraft Leasing Company (CALC) złożyło zamówienie na co najmniej 50 silników CFM56-5B. Wartość porozumienia to ok. 500 mln USD.

Silniki CFM56-5B napędzają wszystkie modele Airbusów rodziny A320. Zostały wybrane do zamontowania na prawie 60% z ponad 9,1 tys. samolotów sprzedanych do tej pory (producent dostarczył już 5,4 tys. tych maszyn) / Rysunek: CFM

Dostawcą jednostek napędowych będzie francusko-amerykańska CFM International. Wartość porozumienia – biorąc pod uwagę ceny katalogowe – wynosi ok. 500 mln USD. Jego realizacja będzie przebiegać w latach 2014-2016.

CFM56-5B będą napędzać zamówione przez CALC w 2012 Airbusy rodziny A320 (Farnborough: Zamówienia Airbusa i Boeinga, 2012-07-13). Zawarte w tej sprawie wstępne porozumienie dotyczyło sprzedaży spółce z Honk Kongu 36 samolotów w obecnej wersji silnikowej, w tym 8 A321. Zakup maszyn europejskiego producenta jest elementem realizacji planu rozwoju CALC. Zakłada on rozbudowę floty przedsiębiorstwa do 100 samolotów pasażerskich w ciągu najbliższych 3 lat.

W przyszłości flota CALC ma zostać uzupełniona rodzimymi C919, produkowanymi przez Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC). W grudniu 2011 przedsiębiorstwo złożyło zamówienie na 20 egzemplarzy tego modelu. Maszyny te mają być także napędzane silnikami CFM International, LEAP-1C.

Zamówione Airbusy trafią w pierwszej kolejności do linii lotniczych w Chinach. W przyszłości CALC planuje też zaoferowanie samolotów klientom z pozostałych państw regionu. W wieloletnich planach rozwojowych przedsiębiorstwa znajduje się również próba wejścia z ofertą na rynek europejski i amerykański.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra