Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indie bez lotniskowca

Marynarka wojenna, 11 marca 2013

Trwa remont jedynego indyjskiego lotniskowca, INS Viraat(R 22). Okręt powróci do służby w połowie roku. Do tego czasu marynarka wojenna Indii pozostaje bez aktywnej jednostki tej klasy.INS Viraat (R 22) pozostaje w służbie od 53 lat. Został przyjęty do indyjskiej marynarki wojennej w maju 1987. Plany jego utrzymania w linii w najbliższych latach wynikają z opóźnień we wprowadzaniu do służby nowszych jednostek tej klasy. Są one również związane z rywalizacją strategiczną Indii i ChRL na wodach Oceanu Indyjskiego / Zdjęcie: US Navy

Remont INS Viraat rozpoczął się na jesieni 2012. Proces podzielony jest na 2 oddzielne etapy. Pierwszy z nich realizowany jest na terenie stoczni Cochin Shipyard Limited (CSL) w stanie Kerala. Koncentruje się on przede wszystkim na przeglądzie naprawczym elementów kadłuba i nadbudówki. Druga część prac, którym lotniskowiec zostanie niebawem poddany na terenie portu wojennego w Bombaju, polegać będzie na poprawieniu funkcjonowania ważniejszych instalacji pokładowych okrętu (w tym systemów bojowych) oraz jego układu pędnego.

Według obecnego terminarza, prace remontowe mają zakończyć się do połowy roku. Dzięki nim INS Viraat będzie stanie pozostać w służbie przez kilka lat najbliższych. Aktualnie uważa się, że co najmniej do 2016.

Wydłużenie okresu eksploatacji ponad 50-letniego już lotniskowca jest wynikiem opóźnień we wprowadzaniu do służby nowszych jednostek tej klasy. Odkupiony od Rosji w połowie zeszłej dekady INS Vikramaditya (ex-Admirał Gorszkow) miał zostać pierwotnie przekazany Indiom jeszcze pod koniec 2012. Problemy techniczne powstałe w trakcie jesiennych prób morskich opóźniły jednak to wydarzenie o co najmniej rok (Naprawa INS Vikramaditya, 2013-01-25).

Najwcześniej pod koniec obecnej dekady do służby wejdzie z kolei pierwszy z 2 indyjskich rodzimych lotniskowców, INS Vikrant (Kolejny indyjski lotniskowiec opóźniony, 2012-10-15). Program budowy okrętu zaliczył spore opóźnienie. Powodem są problemy techniczne, związane przede wszystkim z układem pędnym jednostki. Za projekt odpowiada CSL.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.