Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tejasy w służie za 2 lata

Lotnictwo wojskowe, 15 marca 2013

Minister obrony Indii, AK Antony, potwierdził realność planów wprowadzenia do służby rodzimego lekkiego myśliwca Tejas LCA do marca 2015. Ma on zastąpić obecnie wykorzystywane przestarzałe MiG-21.

Pierwotnie Tejasy miały wejść do służby jeszcze w 2011. Problemy techniczne w okresie rozwoju konstrukcji oraz certyfikacji, spowodowały że program ma kilkuletnie opóźnienie. Szacuje się, że jego koszt przekroczy 2,5 mld USD / Zdjęcie: Tumblr

Stanowisko ministra stanowi potwierdzenie wcześniejszych doniesień dotyczących terminarza wprowadzenia Tejasów do służby (Tejas w służbie od 2015?, 2013-02-06. Według tych informacji, konstrukcja ma uzyskać całkowitą zdolność operacyjną (FOC) w 2015. Wyposażone w nie jednostki będą tym samym mogły wycofać z eksploatacji przestarzałe MiG-21.

Samoloty te cechują się już dużym stopniem zużycia operacyjnego, a tym samym maleje ich potencjał jakościowy. Skutkiem tego są coraz częstsze katastrofy lotnicze, w których śmierć ponoszą piloci (Kolejny wypadek MiG-27, 2013-02-13¸MiG-21 rozbił się w Indiach, 2012-11-26). W przeciągu ostatnich 5 lat, licząc od roku budżetowego 2007/2008, doszło do 34 tego typu incydentów z udziałem wszystkich typów indyjskich MiG-ów. W ich wyniku zginęło 6 pilotów oraz 5 cywilów na ziemi.

Najczęstszym powodem tego typu zdarzeń był właśnie zły stan techniczny statków powietrznych oraz niedostateczne wyszkolenie załóg lotniczych. Remedium na drugi z ww/ problemów miało być wprowadzenie do służby samolotów szkolenia zaawansowanego BAE Hawk Mk132 (Wszystkie Hawki w Indiach, 2012-08-20). Okazuje się jednak, że eksploatacja blisko 25% z nich jest niemożliwa ze względu na zbyt małą ilość części zamiennych (Indyjski problem z Hawkami, 2012-12-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra