Reklama
Reklama

Indie zrezygnowały z zakupu kolejnych partii samolotów szkolno-treningowych Hawk Mk.132 i zamierzają rozpisać przetarg na nowe samoloty.

Indie kupiły 66 Hawków Mk.132 za ok. 1,8 mld USD w marcu 2004. 24 z nich miało być dostarczonych z wytwórni BAE Systems w Wielkiej Brytanii, a 42 zmontowane w Indiach. Realizacja kontraktu napotyka jednak na poważne kłopoty (Indie wstrzymały odbiór Hawków). Nie dość, że indyjscy wojskowi znajdują wadliwe części w dostarczanych samolotach, to szwankuje system serwisu i dostaw części zamiennych, brakuje też podzespołów do montażu Hawków na linii produkcyjnej w HAL.

Kontrakt zawierał opcję na zakup kolejnych 40 Hawków Mk.132. Rozważano także zamówienie 17 samolotów tego typu dla indyjskiej marynarki. Teraz wojska lotnicze zrezygnowały z opcji, a marynarka prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu bez przetargu.

Według nieoficjalnych informacji, zapytania o możliwość dostaw indyjskie ministerstwo obrony skierowało do 6 potencjalnych dostawców. W grę wchodzi zakup samolotów rosyjskich MiG-AT, Jak-130, koreańsko-amerykańskiego T-50, włoskiego M-346, czeskiego L-159, ale i brytyjskiego Hawka. Na razie nie podano o jaką liczbę samolotów szkolno-treningowych chodzi, i ile środków przeznaczono na ich zakup.

Indie kupiły 66 Hawków Mk.132 za ok. 1,8 mld USD w marcu 2004. 24 z nich miało być dostarczonych z wytwórni BAE Systems w Wielkiej Brytanii, a 42 zmontowane w Indiach. Realizacja kontraktu napotyka jednak na poważne kłopoty (Indie wstrzymały odbiór Hawków). Nie dość, że indyjscy wojskowi znajdują wadliwe części w dostarczanych samolotach, to szwankuje system serwisu i dostaw części zamiennych, brakuje też podzespołów do montażu Hawków na linii produkcyjnej w HAL.

Kontrakt zawierał opcję na zakup kolejnych 40 Hawków Mk.132. Rozważano także zamówienie 17 samolotów tego typu dla indyjskiej marynarki. Teraz wojska lotnicze zrezygnowały z opcji, a marynarka prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu bez przetargu.

Według nieoficjalnych informacji, zapytania o możliwość dostaw indyjskie ministerstwo obrony skierowało do 6 potencjalnych dostawców. W grę wchodzi zakup samolotów rosyjskich MiG-AT, Jak-130, koreańsko-amerykańskiego T-50, włoskiego M-346, czeskiego L-159, ale i brytyjskiego Hawka. Na razie nie podano o jaką liczbę samolotów szkolno-treningowych chodzi, i ile środków przeznaczono na ich zakup.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.