Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec służby ostatnich Xavante

Lotnictwo wojskowe, 19 marca 2013

Dowództwo wojsk lotniczych Brazylii podjęło decyzję o wycofaniu ze służby dwóch ostatnich EMB-326 Xavante.

Jeden z Xavante używanych przez IPEV / Zdjęcie: C. Santos

Ich użytkownikiem jest obecnie O Instituto de Pesquisas de Ensaios em Voo (IPEV, Instytut prób w locie), podlegający wojskowemu Departamento de Ciência e Tecnologia Aeroespacial (DCTA, Centrum badań i technologii lotniczo-kosmicznych).

EMB-326 były używane przez IPEV do szkolenia pilotów-oblatywaczy, a także jako samoloty obserwacyjne podczas prób wykonywanych w wytwórni Embraera w São José dos Campos. Ostatnie Xavante zostaną uziemione w bieżącym miesiącu.

Ich miejsce zajmą dwumiejscowe Northrop F-5FM Tiger II. Najprawdopodobniej będą to samoloty odkupione od Jordanii, których modernizacja wkrótce się rozpocznie. Wcześniej analogiczna zmiana warty nastąpiła w jednostkach liniowych (F-5 zamiast Xavantes, 2010-12-29).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.