Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Błędna specyfikacja powodem wypadków EC225

Lotnictwo cywilne, 22 marca 2013

Według brytyjskiej komisji badania wypadków lotniczych ubiegłoroczne incydenty z udziałem EC225 spowodowane były także błędną specyfikacją przełączników w instalacji olejowej.

EC225 G-CHCN, który awaryjnie wodował na Morzu Północnym w ub. r. z powodu uszkodzenia wału przekładni głównej i błędnych wskazań ostrzegawczych / Zdjęcie: news.stv.tv

Wprowadzona w 2010 modyfikacja awaryjnej instalacji olejowej spowodowała zamianę podłączenia przewodów elektrycznych niektórych przełączników, wchodzących w skład tejże instalacji. Jednak nie zostało to uwzględnione w dokumentacji technicznej wysyłanej do ich producenta.

Z tego powodu przełącznik ciśnieniowy powodował zaświecenie się lampki ostrzegawczej instalacji olejowej przekładni głównej już 30 s po jej uruchomieniu. W takiej sytuacji wymagane było natychmiastowe lądowanie.

Jak wiadomo, podstawową przyczyną wypadków obydwu brytyjskich EC225 (Niebezpieczne EC225?, 2012-11-11) były pęknięcia wału przekładni kątowej, skutkujące awarią podstawowej instalacji olejowej. Jednak awaryjna instalacja olejowa działała wówczas nadal, a błędne ostrzeżenie uniemożliwiało pilotom podjęcie właściwego działania. 

Eurocopter wydał już w tej sprawie Biuletyn Obsługowy, zobowiązujący do odpowiedniego podłączenia przewodów i przełączników, który EASA uznała za obowiązkowy do wykonania.

Jak podaje Flight International, producent wciąż bada przyczyny pęknięć wspomnianych wałów. Mimo przeprowadzenia trzech serii prób, nadal nic nie wiadomo. W efekcie wydanych ograniczeń loty EC225 nad akwenami morskimi są zabronione, zarówno w W. Brytanii, jak i Norwegii. Niektórzy użytkownicy domagają się od Eurocoptera odszkodowań za straty poniesione w wyniku uziemienia wiropłatów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.