Reklama
Reklama

Koncern Leonardo poinformował o zakończeniu integracji awioniki śmigłowca TH-119.

Oblot TH-119 z nową awioniką nastąpi w ciągu najbliższych tygodni / Zdjęcie: US Navy

Koncern Leonardo poinformował o zakończeniu integracji awioniki śmigłowca TH-119. Przeprowadzono już pierwsze uruchomienie urządzeń. Dostawcą nowego wyposażenia jest Genesys Aerosystems. TH-119 to wersja znanego wiropłata AW119Kx, oferowana do szkolenia pilotów US Navy (Dodatkowe AW119Kx dla LFN, 2016-11-24; Leonardo prezentuje TH-119, 2016-05-17).

Awionika Genesys Aerosystems obejmuje 4 kolorowe wskaźniki wielofunkcyjne. Dzięki niej instruktor może prowadzić szkolenie w warunkach VFR (z widocznością) lub IFR (według wskazań przyrządów) zajmując dowolny fotel. Awionika przystosowana jest też do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). Dodatkowo w tylnej części kabiny zabudowany jest fotel, obracany o 180°, co umożliwia obserwację całej kabiny załogi.

Konstrukcja podwozia TH-119 została wzmocniona, dzięki czemu jest bardziej odporna na twarde lądowania i ma większą trwałość użytkową. Pod kadłubem wiropłata można zabudować hak ładunkowy, pozwalający na szkolenie w wykonywaniu zadań transportowych, np. zaopatrzenia okrętów. Dodatkowy, opcjonalny piąty zbiornik paliwa zwiększa długotrwałość lotu do ponad 5 h. Instalacja paliwowa śmigłowca jest też przystosowana do napełniania zbiorników naftą, gdy silnik wciąż pracuje.

Producent przewiduje, że oblot TH-119 z nową awioniką nastąpi w ciągu najbliższych tygodni. Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku .

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.