Reklama
Reklama

Komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów USA, zobowiązała rząd do zakazania liniom lotniczym płacenia krajom UE dodatkowych opłat za emisję dwutlenku węgla.

Samoloty postrzegane sa w UE jako jeden z głównych czynników emisji CO<font size=2. Przewoźnicy lotniczy poddani zostaną podobnym regułom, co elektrownie czy zakłady przemysłu ciężkiego / Zdjęcie: acs.com" />

ETS (European Emissions Trading Scheme) Europejski System Handlu Emisjami działa od 2005 i obejmuje ok. 10 tys. zakładów, emitujących największe ilości dwutlenku węgla. Od 1 stycznia 2012, do grupy tej zaliczane będą również europejskie linie lotnicze. Te, które przekroczą normy, będą musiały uiścić duże kary, inne będą mogły zarabiać na sprzedaży niewykorzystanych norm emisji.

W związku z tym, że CO2 wydalają również samoloty spoza UE, przewoźnicy mają przekazywać krajom, w których najczęściej lądują, specjalną opłatę,w istocie podatek emisyjny.

Komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów uznała, że takie przymusowe rozwiązanie jest naruszeniem suwerenności USA i prawa międzynarodowego. W związku z tym wydała uchwałę, która zobowiązała rząd do zakazania amerykańskim liniom lotniczym podporządkowania się regulacjom ETS. Jednocześnie zobowiązano administrację waszyngtońską do podjęcia negocjacji i wykorzystania innych środków, dla uniknięcia nakładania kar na przewoźników przez władze lotnicze UE.

Samoloty postrzegane sa w UE jako jeden z głównych czynników emisji CO
2. Przewoźnicy lotniczy poddani zostaną podobnym regułom, co elektrownie czy zakłady przemysłu ciężkiego / Zdjęcie: acs.com" />

W związku z tym, że CO2 wydalają również samoloty spoza UE, przewoźnicy mają przekazywać krajom, w których najczęściej lądują, specjalną opłatę,w istocie podatek emisyjny.

Komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów uznała, że takie przymusowe rozwiązanie jest naruszeniem suwerenności USA i prawa międzynarodowego. W związku z tym wydała uchwałę, która zobowiązała rząd do zakazania amerykańskim liniom lotniczym podporządkowania się regulacjom ETS. Jednocześnie zobowiązano administrację waszyngtońską do podjęcia negocjacji i wykorzystania innych środków, dla uniknięcia nakładania kar na przewoźników przez władze lotnicze UE.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.