Reklama
Reklama

Oblot przedseryjnego EMARSS

Wczoraj Boeing zamieścił informację o oblocie pierwszego przedseryjnego EMARSS. Miał on miejsce 22 maja.

Pierwszy przedseryjny EMARSS w locie / Zdjęcie: Boeing

Lot trwał ponad 4 h. W jego trakcie sprawdzono własności pilotażowe samolotu, którym był turbośmigłowy Beechcraft King Air 350ER, a także działanie wyposażenia pokładowego i automatycznego pilota. Za integrację wyposażenia rozpoznawczego odpowiada Boeing (26 mld USD cięć, 2011-09-19).

Enhanced Medium Altitude Reconnaissance and Surveillance System ma służyć amerykańskim wojskom lądowym jako narzędzie rozpoznania (przy użyciu czujników optoelektronicznych, rejestrujących filmy), wywiadu telekomunikacyjnego (gromadzenia informacji o nieprzyjacielu ze środków łączności), precyzyjnej geolokacji lotniczej i łączności taktycznej za pośrednictwem łączy satelitarnych i informacyjnych.

Zadaniami wykonywanymi przez EMARSS mają być wykrywanie, lokalizowanie, klasyfikowanie, identyfikowanie i śledzenie celów powierzchniowych w niemal wszystkich warunkach atmosferycznych, niezależnie od pory doby, z dużą dokładnością, w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Prototyp EMARSS oblatano 22 października ub. r. Początkowo US Army zamierzała nabyć aż 48 samolotów tego typu, jednak cięcia budżetowe spowodowały ograniczenie zamówienia. Ostatecznie Boeing otrzymał zlecenie na wyposażenie 4 samolotów przedseryjnych, za sumę 142 mln USD, w przyszłym roku i 2 kolejnych w 2015. Razem z 6 seryjnymi EMARSS pozwolą one na wyekwipowanie jednego batalionu lotnictwa US Army.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.