Reklama
Reklama

Zespół specjalistów General Eletric Aviation Catalyst przeprowadził 30 września oblot silnika GE Aviation Catalyst, stanowiącego zespół napędowy samolot Beechcraft Denali. Dla potrzeb próby silnik zabudowano w przeznaczonym do tego celu samolocie Beechcraft King Air. Trwający 1 h 40 min oblot silnika Catalyst rozpoczął się i zakończył na terenie międzynarodowego portu lotniczego Berlin Brandenburg im. Willy’ego Brandta.

Dla potrzeb oblotu silnik Catalyst zabudowano w samolocie Beechcraft King Air / Zdjęcie: GE Aviation

Pierwszy lot był bardzo udany. Muszę powiedzieć, wszystko poszło bezbłędnie. Lataliśmy dłużej niż planowano, a silnik działał tak, jak się spodziewaliśmy. Nie mogę się doczekać się dalszego przebiegu prób w locie – powiedział Sigissond Monnet, szef pilotów doświadczalnych.

GE Aviation Catalyst to pierwszy w świecie silnik lotniczy z elementami wykonanymi metodą przyrostową o mocy 969 kW, z FADEC. Obliczeniowy okres międzyprzeglądowy silnika to 4 tys. h. Dotychczas 16 przedseryjnych silników Catalyst przeszło ponad 2600 h prób naziemnych (Rozruch silnika Denali, 2021-08-27).

Oblot prototypu Beechcrafta Denali napędzanego silnikiem Catalyst ma odbyć się jeszcze w tym roku.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.