Reklama
Reklama

Francuska Ecole du Génie à Angers (Szkoła Wojsk Inżynieryjnych w Angres) odebrała pierwszy zmodernizowany zestaw parku pontonowego PFM F2. Zestaw obejmuje pojazd transportowy i dwa moduły mostowe.

Dostarczony zestaw PFM F2 posłuży do celów szkoleniowych / Zdjęcie: École du Génie

Siły Zbrojne Francji rozpoczęły prace nad oceną techniczno-operacyjną zmodernizowanego parku pontonowego Upgraded Motorized Floating Bridge (PFM F2) w październiku 2018. Opracowana przez CNIM modernizacja bazuje na francuskich doświadczeniach z działań w Afryce.

W parku PFM F2 udało się zredukować logistykę, czas tworzenia przeprawy i zoptymalizowano działanie personelu. W przypadku 20-m promu udało się zmniejszyć liczbę potrzebnych pojazdów o 50% i liczbę personelu o 70%. Oznacza to, że do budowy takiego promu wystarczą jedynie dwie ciężarówki transportowe ze sprzętem mostowym i czterech żołnierzy. Działanie personelu zoptymalizowano dzięki zastosowaniu pojedynczej zdalnej stacji sterowania promem.

Zmodernizowany PFM F2 pozwala na budowę promu składającego się z dwóch modułów pontonowych i dwóch ramp w ciągu 10 minut. Z kolei budowa 100-m przeprawy mostowej ma trwać jedynie 30 minut i wymaga obsługi 33 żołnierzy. PFM F2 charakteryzuje się nośnością MLC 90 w przypadku pojazdów gąsienicowych i MLC 100 w przypadku pojazdów kołowych. Oznacza to, że umożliwia on przeprawę dowolnego francuskiego pojazdu dostarczanego w ramach programu Scorpion.

Zmodernizowany park pontonowy może być transportowany zarówno przez ciężarówki z opancerzonymi kabinami, jak również przez samoloty An-124. Park jest dedykowany do prowadzenia operacji ekspedycyjnych (CNIM prezentuje PFM, 2021-03-29).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.