Reklama
Reklama

Pierwszy CJ4 został dostarczony

Wczoraj przedstawiciele Cessna Aircraft poinformowali o przekazaniu pierwszego samolotu dyspozycyjnego CJ4. Maszyna trafiła do anonimowego odbiorcy w USA.

CJ4 to największy i najszybszy samolot rodziny CJ, w skład której wchodzą jeszcze modele 1+, 2+ i 3. Dzięki nowym silnikom Williams FJ44-4A o ciągu 15,12 kN każdy, samolot jest szybszy o ok. 65 km/h (838 km/h prędkości przelotowej) od tych dwóch ostatnich modeli. Ma także zdecydowanie większy zasięg oraz powiększoną kabinę pasażerską / Zdjęcie: Cessna

CJ4 uzyskał zezwolenia do lotów od amerykańskich władz lotniczych w połowie marca (zobacz: Certyfikat dla Cessny CJ4). Tożsamość pierwszego odbiorcy, który otrzymał swój samolot 20 kwietnia, nie została ujawniona. W dobie kryzysu kupowanie maszyny o katalogowej cenie 9 mln USD ciągle nie przysparza popularności...

Nowa maszyna ma pomóc przełamać zapaść w sprzedaży samolotów biznesowych. O ile w 2008 Cessna sprzedała 164 egz. samolotów rodziny CJ, w ubiegłym roku liczba ta spadła do jedynie 75 egz. Wiązały się z tym masowe zwolnienia. W stosunku do okresu sprzed kryzysu, zatrudnienie w zakładach przedsiębiorstwa zmniejszono o połowę (zobacz również: Cessna - kolejne zwolnienia).

CJ4 to największy i najszybszy samolot rodziny CJ, w skład której wchodzą jeszcze modele 1+, 2+ i 3. Dzięki nowym silnikom Williams FJ44-4A o ciągu 15,12 kN każdy, samolot jest szybszy o ok. 65 km/h (838 km/h prędkości przelotowej) od tych dwóch ostatnich modeli. Ma także zdecydowanie większy zasięg oraz powiększoną kabinę pasażerską / Zdjęcie: Cessna

CJ4 uzyskał zezwolenia do lotów od amerykańskich władz lotniczych w połowie marca (zobacz: Certyfikat dla Cessny CJ4). Tożsamość pierwszego odbiorcy, który otrzymał swój samolot 20 kwietnia, nie została ujawniona. W dobie kryzysu kupowanie maszyny o katalogowej cenie 9 mln USD ciągle nie przysparza popularności...

Nowa maszyna ma pomóc przełamać zapaść w sprzedaży samolotów biznesowych. O ile w 2008 Cessna sprzedała 164 egz. samolotów rodziny CJ, w ubiegłym roku liczba ta spadła do jedynie 75 egz. Wiązały się z tym masowe zwolnienia. W stosunku do okresu sprzed kryzysu, zatrudnienie w zakładach przedsiębiorstwa zmniejszono o połowę (zobacz również: Cessna - kolejne zwolnienia).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.