Reklama
Reklama

Długoletnia eksploatacja samolotów uderzeniowych IA-58 Pucara i konieczność utrzymania ich w stanie zdatności do lotu w celu patrolowania przestrzeni powietrznej na północy Argentyny spowodowały, że Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojska lotnicze Argentyny) planują modernizację tego typu.

Zdjęcie: Santiago Rivas, Juan Carlos Cicalesi

W pierwszej kolejności, z powodu trudności ze zdobyciem części zamiennych, wymienione zostaną przestarzałe silniki Turbomeca Astazou XVI-G. Jedną z analizowanych opcji jest odkupienie patentu na silnik Astazou i produkcja części zamiennych własnymi siłami, jednak wojskowi woleliby wyposażyć Pucary w silniki Pratt & Whitney z rodziny PT-6.

Oprócz tego samoloty otrzymają nową awionikę i wyposażenie kabin umożliwiające wykonywanie lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego

Zdjęcie: Santiago Rivas, Juan Carlos Cicalesi

W pierwszej kolejności, z powodu trudności ze zdobyciem części zamiennych, wymienione zostaną przestarzałe silniki Turbomeca Astazou XVI-G. Jedną z analizowanych opcji jest odkupienie patentu na silnik Astazou i produkcja części zamiennych własnymi siłami, jednak wojskowi woleliby wyposażyć Pucary w silniki Pratt & Whitney z rodziny PT-6.

Oprócz tego samoloty otrzymają nową awionikę i wyposażenie kabin umożliwiające wykonywanie lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG).

Na podstawie informacji Santiago Rivasa i Juana Carlosa Cicalesiego

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.