Reklama
Reklama

Nowozelandzkie śmigłowce wielozadaniowe NH90 TTH potwierdziły duży potencjał operacyjny podczas misji humanitarnej na Fidżi.

Nowozelandzkie śmigłowce transportowe NH90 TTH wylatały ok. 120 h, niosąc pomoc ofiarom cyklonu Winston, który spustoszył wiele rejonów Fidżi / Zdjęcie: MO Nowej Zelandii

Przed miesiącem okręt zaopatrzeniowy HMNZS Canterbury (L421) opuścił wody terytorialne Nowej Zelandii i skierował się w stronę Fidżi (Pierwsza misja nowozelandzkich NH90, 2016-03-01). Na jego pokładzie znalazło się ok. 300 żołnierzy i 2 śmigłowce wielozadaniowe NH90 TTH (Tactical Transport Helicopter), ze składu 3rd Squadron Royal New Zealand Air Force (RNZAF, królewskich wojsk lotniczych Nowej Zelandii).

Przez ostatnie tygodnie Nowozelandczycy nieśli pomoc ludności Fidżi, poszkodowanej po przejściu cyklonu Winston. Dużą rolę odegrały śmigłowce NH90, na pokładzie których transportowano zaopatrzenie i żywność, a także specjalistów z wojsk inżynieryjnych i personel medyczny w trudno dostępne rejony.

Misja humanitarna na Fidżi miała potwierdzić duży potencjał operacyjny nowozelandzkich śmigłowców. Wiropłaty wylatały tam ok. 120 h, transportując środki materiałowe i personel wojskowy, a także ewakuując rannych z najbardziej poszkodowanych rejonów.

Warto przypomnieć, że przed kilkoma dniami misję humanitarną na Fidżi zakończyła Royal Australian Navy (RAN, królewska marynarka wojenna Australii). Operacja Fiji Assist 2016 była pierwszą okazją do sprawdzenia nowego śmigłowcowca HMAS Canberra (L02), typu Canberra w rzeczywistych warunkach. Z jego pokładu operowały śmigłowce MRH-90 (australijskie oznaczenie NH90, Koniec misji HMAS Canberra, 2016-04-04).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.