Reklama
Reklama

Rosyjski śmigłowiec Mi-38 w czasie prób certyfikacyjnych wzniósł się na wysokość 8800 m. To rekord dla tej klasy śmigłowców.

O rekordowym wyczynie Mi-38 poinformowano w czasie odsłonięcia pomnika śmigłowca Mi-8, który został oblatany 50 lat temu. W czasie prób certyfikacyjnych nowy rosyjski śmigłowiec osiągnął wysokość 8800 m. Mi-38 do lotu startował z lotniska w Czkałowsku. Temperatura na ziemi wynosiła 15oC, a na rekordowej wysokości -37oC.

Masa startowa Mi-38 wynosi 15,6 tys. kg. Wysokość osiągnięta podczas prób nie jest oficjalnym rekordem.

Rekordowy lot Mi-38 OP-2 wykonał z silnikami Pratt & Whitney Canada PW127/5 (Próby drugiego Mi-38, 2010-12-02). Wersja z rodzimymi silnikami - Klimow TW7-117W o mocy po 2350 KM jest dopiero przygotowywana do badań certyfikacyjnych. Seryjne Mi-38 mają pojawić się na rynku w 2014. Mają zastępować Mi-8/17.

Zdjęcie: koavia.com

O rekordowym wyczynie Mi-38 poinformowano w czasie odsłonięcia pomnika śmigłowca Mi-8, który został oblatany 50 lat temu. W czasie prób certyfikacyjnych nowy rosyjski śmigłowiec osiągnął wysokość 8800 m. Mi-38 do lotu startował z lotniska w Czkałowsku. Temperatura na ziemi wynosiła 15oC, a na rekordowej wysokości -37oC.

Masa startowa Mi-38 wynosi 15,6 tys. kg. Wysokość osiągnięta podczas prób nie jest oficjalnym rekordem.

Rekordowy lot Mi-38 OP-2 wykonał z silnikami Pratt & Whitney Canada PW127/5 (Próby drugiego Mi-38, 2010-12-02). Wersja z rodzimymi silnikami - Klimow TW7-117W o mocy po 2350 KM jest dopiero przygotowywana do badań certyfikacyjnych. Seryjne Mi-38 mają pojawić się na rynku w 2014. Mają zastępować Mi-8/17.

Zdjęcie: koavia.com

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.