Reklama
Reklama

General Dynamics rozpoczęło produkcję pierwszej niskoseryjnej partii samochodów terenowych Flyer 72, przeznaczonych dla Dowództwa Operacji Specjalnych (USSOCOM).

Wozy Flyer 72 rozwijają prędkość 160 km/h, a ich zasięg wynosi 563 km. Pojazdy można transportować na pokładzie śmigłowców MH/CH-47. USSOCOM pozyskuje je w ramach programu Ground Mobility Vehicles 1.1, który zakłada wymianę floty samochodów terenowych używanych przez siły specjalne USA / Zdjęcie: General Dynamics

Za produkcję wozów odpowiada General Dynamics Ordnance and Tactical Systems, działając w ramach zlecenia otrzymanego od USSOCOM (Flyer GMV dla USSOCOM, 2013-08-29). W pierwszej kolejności producent dostarczy 72 pojazdy. Dostawy potrwają do 2016.

Docelowo, USSOCOM zamierza pozyskać 1300 pojazdów Flyer 72. Wozy będą eksploatowane m.in. przez oddziały US Army Special Forces (tzw. zielone berety), 75. Pułk Rangers oraz Navy SEAL. Zastąpią obecnie używane samochody terenowe rodziny HMMWV. Na ich zakup dowództwo USSOCOM chce przeznaczyć co najmniej 562 mln USD (2 mld zł).

Dostawy wozów będą trwać do 2020. Docelowo, producent ma dostarczać po około 200 pojazdów rocznie. W wygranym przez GD-OTS przetargu startowały również Oshkosh Defense (S-ATV) (S-ATV ze stajni Oshkosh, 2012-09-27), HDT Global (Storm SRTV) (Debiut Storm SRTV, 2012-09-26), Navistar Defense (SOTV) (Eurosatory: Navistar SOTV, 2012-06-16), Northrop Grumman (MAV-L) (Testy MAV-L, 2012-12-21) oraz AM General (GMV).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.