Reklama
Reklama

Sikorsky, Bell/Boeing i NHIndustries

Tak, według analityków Forecast International, będzie wyglądał kolejność producentów dużych i średnich śmigłowców wojskowych w ciągu najbliższych 10 lat. Do 2017 na świecie może zostać wyprodukowanych 3 700 takich maszyn.

Sprawozdanie Forecast International koncentruje się na trzech największych graczach światowego rynku średnich i ciężkich śmigłowców wojskowych. Oprócz nich jest jednak paru innych producentów, w tym rosyjskich, oferujących m.in. największy śmigłowiec świata, Mi-26 o maksymalnej masie startowej 123 t i mogący zabierać 20 t ładunku / Zdjęcie: Rostvertol

Na potrzeby badań przyjęto, że śmigłowce średnie i duże mają masę maksymalną powyżej 6 804 kg (15 000 lb). W latach 2008-2017 ma ich powstać 3 076 egz., wartych 84 mld USD.

Są to szacunki nieco odmienne od tych, które przedstawił niedawno Rolls-Royce. Kluczowy dostawca silników turbinowych dla tego typu statków latających, zakłada, że w ciągu najbliższych 10 lat producenci dostarczą ponad 5 tys. śmigłowców o masie powyżej 10 t, przy czym aż 90% z nich to śmigłowce wojskowe (zobacz: 1570 śmigłowców rocznie).

Analitycy Forecast International uważają, że w omawianym okresie, pod względem finansowym, liderami rynku pozostaną dwa amerykańskie przedsiębiorstwa: Sikorsky (producent m.in. UH-60 Black Hawka czy CH-53 Super Stalliona) i Bell/Boeing, produkujący hybrydowe V-22 Osprey. Na trzecim miejscu uplasuje się europejski NHIndustries (NH90). Rozpatrując jednak tę klasyfikację pod względem liczby wyprodukowanych egz., NHIndustries przesunie się na miejsce drugie.

Takie szacunki nie są zaskoczeniem: budżet wojskowy USA jest największy na świecie. Z drugiej jednak strony dobra pozycja europejskiego koncernu będzie wynikać z faktu, że NH90 to konstrukcja nowa, mogąca skutecznie rywalizować ze zmodernizowanymi maszynami amerykańskimi. Ta delikatna przewaga europejskiego producenta zaniknie dopiero, gdy w USA zostaną zrealizowane niedawno zainicjowane programy śmigłowcowe: Joint Heavy Lift i Joint Multi Role, mające doprowadzić do unifikacji typów ciężkich i średnich maszyn amerykańskich sił zbrojnych.

Sprawozdanie Forecast International koncentruje się na trzech największych graczach światowego rynku średnich i ciężkich śmigłowców wojskowych. Oprócz nich jest jednak paru innych producentów, w tym rosyjskich, oferujących m.in. największy śmigłowiec świata, Mi-26 o maksymalnej masie startowej 123 t i mogący zabierać 20 t ładunku / Zdjęcie: Rostvertol

Na potrzeby badań przyjęto, że śmigłowce średnie i duże mają masę maksymalną powyżej 6 804 kg (15 000 lb). W latach 2008-2017 ma ich powstać 3 076 egz., wartych 84 mld USD.

Są to szacunki nieco odmienne od tych, które przedstawił niedawno Rolls-Royce. Kluczowy dostawca silników turbinowych dla tego typu statków latających, zakłada, że w ciągu najbliższych 10 lat producenci dostarczą ponad 5 tys. śmigłowców o masie powyżej 10 t, przy czym aż 90% z nich to śmigłowce wojskowe (zobacz: 1570 śmigłowców rocznie).

Analitycy Forecast International uważają, że w omawianym okresie, pod względem finansowym, liderami rynku pozostaną dwa amerykańskie przedsiębiorstwa: Sikorsky (producent m.in. UH-60 Black Hawka czy CH-53 Super Stalliona) i Bell/Boeing, produkujący hybrydowe V-22 Osprey. Na trzecim miejscu uplasuje się europejski NHIndustries (NH90). Rozpatrując jednak tę klasyfikację pod względem liczby wyprodukowanych egz., NHIndustries przesunie się na miejsce drugie.

Takie szacunki nie są zaskoczeniem: budżet wojskowy USA jest największy na świecie. Z drugiej jednak strony dobra pozycja europejskiego koncernu będzie wynikać z faktu, że NH90 to konstrukcja nowa, mogąca skutecznie rywalizować ze zmodernizowanymi maszynami amerykańskimi. Ta delikatna przewaga europejskiego producenta zaniknie dopiero, gdy w USA zostaną zrealizowane niedawno zainicjowane programy śmigłowcowe: Joint Heavy Lift i Joint Multi Role, mające doprowadzić do unifikacji typów ciężkich i średnich maszyn amerykańskich sił zbrojnych.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.