Reklama
Reklama

Władze Turcji chcą zlecić lokalną produkcję silników i układów przeniesienia mocy dla nowych czołgów podstawowych wojsk lądowych.

Głównym problemem w rozmowach z MHI były opory japońskiego producenta – wynikające z ograniczeń narzucanych przez rodzimy system prawny – przed udzieleniem Turkom licencji na montaż produkowanych przez siebie silników i układów przeniesienia mocy w eksportowych Altayach / Zdjęcie: Otokar

Turecki podsekretariat ds. przemysłu zbrojeniowego (SSM) rozpocznie niebawem rozmowy z rodzimym Tümosan w sprawie opracowania projektu i produkcji zespołów napędowych i  układów przeniesienia mocy dla nowych czołgów Altay (Ałtaj – od nazwy góry i jednocześnie nazwiska dowódcy korpusu kawalerii z czasu tureckiej wojny o niepodległość). Decyzja o zleceniu lokalnej produkcji podzespołów zapadła po nieudanych negocjacjach z Mitsubishi Heavy Industries (MHI), które miało pomóc w rozwoju pojazdu, korzystając z doświadczeń nabytych podczas produkcji japońskich czołgów typ 10 (Nowe silniki dla Altaya?, 2013-11-19).

Używane do prób egzemplarze prototypowe Altaya napędzane są EuroPowerPackiem, składającym się z silnika MTU MT883 o mocy 1500 KM i układu przeniesienia mocy Renk HSWL 295TM. Siły zbrojne Turcji zamierzają wprowadzić do służby około tysiąca nowych czołgów podstawowych. Produkcja seryjna pierwszej transzy 250 pojazdów powinna rozpocząć się w 2015. Program nowego czołgu Türk Kara Kuvvetleri (wojsk lądowych Turcji) rozpoczął się w 2007. Od 2009 głównym integratorem jest Otokar (IDEF 2013: Nowości Otokara, 2013-05-09).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.