Reklama
Reklama

Po przeprowadzonych w ostatnich miesiącach lotach testowych samolotu ATR 72-600 z zabudowanym telekomunikacyjnym systemem satelitarnym Starlink, rozwiązanie to zostało certyfikowane przez Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Jako pierwsze wdrożą je Air New Zealand na lotach krajowych, jeszcze w br.

 

ATR 72-600 z zabudowanym systemem Starlink. Antena widoczna jest na grzbiecie samolotu, za skrzydłem / Zdjęcie: ATR

PMV Engineering opracowała niezbędne modyfikacje w celu certyfikacji terminala lotniczego Starlink na samolotach ATR, który jest teraz dostępny jako opcja modernizacji samolotów ATR 72-500 i ATR 72-600, dla wszystkich użytkowników, na podstawie Uzupełniającego Certyfikatu Typu (STC).

Oprócz korzyści dla pasażerów, system ten umożliwi pilotom łączenie się z lotniczymi usługami pogodowymi, zwiększając bezpieczeństwo lotów poprzez podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

Zaprojektowany przez SpaceX, Starlink jest pierwszą i największą na świecie konstelacją satelitarną wykorzystującą niską orbitę okołoziemską do dostarczania szerokopasmowego Internetu, który obsługuje strumieniowanie, gry online, połączenia wideo i wiele więcej.

Według stanu na styczeń 2025 cały system składa się z ponad 6800 sztucznych satelitów orbitujących na niskiej orbicie okołoziemskiej, które łączą się z wyznaczonymi naziemnymi nadajniko-odbiornikami. Planowana wielkość konstelacji obejmuje prawie 12 000 satelitów, z możliwością późniejszego powiększenia do 32 000 (Misja Bandwagon-2 z 30 satelitami, 2024-12-21, Air France przedstawiają zmodernizowaną kabinę Premium, 2024-10-03, Satelity Starlink Group 7-9 na orbitach, 2024-01-04).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.