Reklama
Reklama

Testy w locie Dorniera 228 z napędem wodorowo-elektrycznym

Brytyjsko-amerykański ZeroAvia ogłosił, że pomyślnie zakończył pierwszy etap testów w locie samolotu Dornier 228 z napędem wodorowo-elektrycznym. Prototyp jest wyposażony w silnik ZA600. Seria 10 lotów odbyła się na lotnisku Cotswold w Wielkiej Brytanii.

Zmodyfikowany przez ZeroAvia samolot Dornier 228 z napędem wodorowo-elektrycznym w jednym z pierwszych lotów testowych / Zdjęcie: ZeroAvia

Najdłuższy lot trwał 23 minuty. Samolot wzniósł się na wysokość 1,5 km. Loty odbywały się w temperaturach od nieco powyżej zera do 30oC. Silnik wodorowo-elektryczny z powodzeniem dorównał mocy silnika na paliwo konwencjonalne umieszczonego na przeciwległym skrzydle.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.