Reklama
Reklama

Ze sporym opóźnieniem przedstawiciele Northrop Grummana poinformowali o przeprowadzeniu kolejnego już lotu testowego bezzałogowego X-47B, tym razem ze schowanym podwoziem.

X-47B w ostatnim locie. Widoczne zalety układu bezogonowego, doskonale redukujące boczną powierzchnię odbicia radiolokacyjnego. To istotna właściwość dla samolotu pokładowego, przeznaczonego do realizowania misji uderzeniowych

Oblot nowego bsl odbył się 4 lutego bieżącego roku (zobacz: X-47B oblatany). Od tej pory realizowany jest program prób w locie, odbywanych z bazy lotniczej Edwards.

30 września jeden z dwóch prototypów po raz pierwszy schował w locie podwozie. Dzięki temu udało się w pełni ocenić własności aerodynamiczne samolotu. Według przedstawicieli producenta, wyniki przeszły oczekiwania. Nie podał jednak żadnych szczegółów.

Lot posłużył również do weryfikacji działania precyzyjnych systemów nawigacyjnych, niezbędnych do lądowania na pokładzie lotniskowca. Wyników nie ujawniono, poza tym, że X-47B powrócił bezpiecznie na ziemię...

Widok od spodu maszyny. Z tyłu pałąk hamujący, zaczepiany o linę na pokładzie lotniskowca / Zdjęcia: Northrop Grumman

Jeszcze przed końcem bieżącego roku jeden z prototypów zostanie skierowany do bazy lotnictwa US Navy w Patuxent River. Celem będzie przygotowanie bezzałogowca do próbnych startów i lądowań na pokładzie stojącego lotniskowca (sam okręt również będzie musiał zostać dostosowany do obsługi X-47B), co powinno odbyć się w 2012. Rok później planowane jest przeprowadzenie cyklu prób na płynącym okręcie.

X-47B w ostatnim locie. Widoczne zalety układu bezogonowego, doskonale redukujące boczną powierzchnię odbicia radiolokacyjnego. To istotna właściwość dla samolotu pokładowego, przeznaczonego do realizowania misji uderzeniowych

Oblot nowego bsl odbył się 4 lutego bieżącego roku (zobacz: X-47B oblatany). Od tej pory realizowany jest program prób w locie, odbywanych z bazy lotniczej Edwards.

30 września jeden z dwóch prototypów po raz pierwszy schował w locie podwozie. Dzięki temu udało się w pełni ocenić własności aerodynamiczne samolotu. Według przedstawicieli producenta, wyniki przeszły oczekiwania. Nie podał jednak żadnych szczegółów.

Lot posłużył również do weryfikacji działania precyzyjnych systemów nawigacyjnych, niezbędnych do lądowania na pokładzie lotniskowca. Wyników nie ujawniono, poza tym, że X-47B powrócił bezpiecznie na ziemię...

Widok od spodu maszyny. Z tyłu pałąk hamujący, zaczepiany o linę na pokładzie lotniskowca / Zdjęcia: Northrop Grumman

Jeszcze przed końcem bieżącego roku jeden z prototypów zostanie skierowany do bazy lotnictwa US Navy w Patuxent River. Celem będzie przygotowanie bezzałogowca do próbnych startów i lądowań na pokładzie stojącego lotniskowca (sam okręt również będzie musiał zostać dostosowany do obsługi X-47B), co powinno odbyć się w 2012. Rok później planowane jest przeprowadzenie cyklu prób na płynącym okręcie.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.