Reklama
Reklama

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) zatwierdziła wyposażenie śmigłowca lekkiego Bell 505 w zawiesie zewnętrzne do przewozu ładunku o masie maksymalnej 907 kg. Dopuszczalna masa całkowita tak wyposażonego wiropłata to 2030 kg.

Bell 505 może przewieźć na zawiesiu zewnętrznym do 907 kg ładunku / Zdjęcie: Bell Textron

Wyposażenie śmigłowca w zawiesie zewnętrzne do przewozu ładunku to znaczące ulepszenie i dodatkowe zdolności do wykonywania operacji użytkowych i bezpieczeństwa publicznego, które będą doskonałym uzupełnieniem dla naszych klientów w Europie – powiedział Duncan Van De Velde, dyrektor zarządzający Bell Textron na Europę i Rosję (Drugi Bell 505 dla VVCG, 2021-02-26, Bell 505 NXi z certyfikatem EASA, 2021-02-05).

W listopadzie 2018 szwedzki operator Storm Heliworks przetestował Bella 505 wyposażonego w zewnętrzne zawiesie ładunkowe. Podczas pobytu w Kanadzie śmigłowiec wykonywał szeroki wachlarz specjalistycznych operacji, takich jak budowa linii energetycznych, wycinka drzew spod linii energetycznych, inspekcje lasów, zwalczanie komarów, czy gaszenie pożarów.

Nasze doświadczenie z eksploatacji Bella 505 było bardzo pozytywne i okazało się, że jest to doskonały wiropłat do naszych misji – dodał Dennis Sundqvist, zastępca kierownika operacji lotniczych Storm Heliworks.

Natomiast Rocky Mountain Rotors z USA używa Bella 505 z zawiesiem ładunkowym 505 do misji poszukiwawczo-ratowniczych i różnorodnych prac w Montanie, Wyoming i Idaho.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.