Reklama
Reklama

Grupa Huntington Ingalls Industries poinformowała o osiągnięciu istotnego etapu budowy atomowego lotniskowca USS John F. Kennedy. Okręt jest ukończony w 50%.

Jeden z tzw. superlifts, dużych elementów konstrukcji atomowego lotniskowca USS John F. Kennedy, składająca się z mniejszych modułów, w trakcie złączania z kadłubem budowanego okrętu / Zdjęcie: HII

W stoczni Newport News Shipbuilding, wchodzącej w skład grupy Huntington Ingalls Industries, zakończono złączanie jednego z największych modułów atomowego lotniskowca USS John F. Kennedy, typu Gerald R. Ford z pozostałą częścią kadłuba. W ten sposób producent osiągnął istotny etap budowy okrętu, w którym jest on ukończony w 50%.

Wspomniany element ma 24 m długości i 33 m szerokości. Jego masa wynosi ok. 905 t. Jest on jednym z tzw. superlifts, a więc modułów które powstają w wyniku złączenia mniejszych sekcji kadłuba okrętu w większą całość. Taka procedura budowy umożliwia szybsze i efektywniejsze wyposażanie go w sprzęt pokładowy, a także sprawniejszą konstrukcję kluczowych części lotniskowca (USS John F. Kennedy gotowy w 75%, 2018-05-02; Postępuje budowa USS John F. Kennedy, 2018-02-27).

USS John F. Kennedy jest drugim atomowym lotniskowcem typu Gerald R. Ford budowanym dla US Navy. Prace nad okrętem prowadzone są w stoczni Newport News Shipbuilding z Wirginii. Jednostka ma wejść do służby ok. 2025.

W czerwcu Government Accountability Office (GAO, parlamentarne biuro kontroli rządu) opublikowało raport, z którego wynika, że koszt budowy okrętu najprawdopodobniej przekroczy zakładany budżet. Dotychczasowe szacunki wskazywały, że konstrukcja pochłonie ok. 11,4 mld USD (42,2 mld zł), jednak według autorów raportu kwota ta będzie wyższa (Droższy USS John F. Kennedy, 2018-06-08). 

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.