Reklama
Reklama

W stoczni Austal USA w Alabamie zwodowano drugi z łącznie 10 planowanych do wprowadzenia do służby w US Navy szybkich katamaranów transportowych Joint High Speed Vessel (JHSV).

Proces wodowania USNS Choctaw County został przeprowadzony w oparciu o metodę polegającą m.in. na wykorzystaniu specjalnej platformy transportowej (self-propelled modular transporter) oraz pływającego doku. W górnej części zdjęcia widać jeden z LCS typu Independence dokujący przy nabrzeżu / Zdjęcie: Austal

Wodowanie odbyło się 1 października. Jednostka powstała w oparciu o zawarte w 2010 z US Navy porozumienie dotyczące budowy 2. i 3. okrętu tego typu (Kolejne dwa JHSV, 2010-01-30). Kontrakt stanowił rozwinięcie umowy wstępnej na rozpoczęcie prac rozwojowych nad JHSV z 2008 (Zielone światło dla JHSV, 2008-02-02). Obecnie Austal ma zakontraktowaną budowę łącznie 9 JHSV (Kolejne JHSV, 2012-02-28). Szacunkowa wartość całego zlecenia to 1,6 mld USD.

Pierwszy JHSV, USNS Spearhead, został zwodowany niemalże przed rokiem, 12 września 2011 (Wodowanie pierwszego JHSV, 2011-09-15).

Zwodowany przed dwoma dniami okręt będzie w najbliższych miesiącach poddawany serii prac wykończeniowych oraz testów, mających przygotować go do przekazania odbiorcy. Po jego włączeniu do struktury US Navy, jednostka będzie nosić nazwę USNS Choctaw County (JHSV 2).

Poza projektem JHSV Austal jest zaangażowana także w budowę na zlecenie US Navy okrętów klasy Littoral Combat Ship (LCS). We współpracy z General Dynamics, stocznia odpowiedzialna jest za dostarczanie jednostek  jednego z dwóch konkurencyjnych typów LCS, Independence (USS Independence w służbie, 2010-01-19).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.