Wiadomości
W związku z koniecznością wykonania połączenia nowobudowanej drogi szybkiego zjazdu i trzech innych prostopadłych dróg kołowania z istniejącą drogą startową w porcie lotniczym Wrocław od 26 października do 4 grudnia 2025 ze względów bezpieczeństwa wstrzymano wszystkie operacje lotnicze.

W ramach tego przedsięwzięcia ma powstać: nowa płyta postojowa dla 14 samolotów, dzięki której łączna liczba stanowisk postojowych ma wzrosnąć do 28, droga szybkiego zjazdu, nowa mierząca 2,5 km droga kołowania i nowa płaszczyzna do odladzania statków powietrznych. Dodatkowo, wyremontowane i przebudowane mają zostać też istniejące drogi kołowania.
Konieczność rozbudowy infrastruktury wrocławskiego portu lotniczego wynika z faktu, iż obecny terminal pasażerski i reszta infrastruktury lotniskowej była projektowana z założeniem obsługi niespełna 4 mln pasażerów rocznie, natomiast już 2024 w na lotnisku tym odprawiono 4 473 945 pasażerów, czyli o 582 392 (15%) więcej niż w rekordowym do tego czasu 2023, a w kolejnych latach spodziewany jest dalszy wzrost liczby podróżnych.
Dlatego władze portu lotniczego podjęły decyzję o rozpoczęciu programu inwestycyjnego, którego pierwszym etapem jest rozpoczęta w grudniu 2024 rozbudowa części operacyjnej wrocławskiego lotniska, która zgodnie z planem powinna zakończyć się w grudniu 2026.
Projekt pierwszego etapu rozbudowy wrocławskiego lotniska został dofinansowany z funduszy europejskich w ramach programu CEF2 na lata 2021-2027 kwotą 175 mln zł.
Po zakończeniu realizacji tej inwestycji, ma ruszyć drugi etap rozbudowy wrocławskiego lotniska, obejmujący rozbudowę terminala pasażerskiego i parkingów.
Po zakończeniu drugiego etapu rozbudowy, wrocławskie lotnisko ma uzyskać przepustowości na poziomie od 8 do 10 mln pasażerów rocznie, czyli dwukrotnie większą niż teraz.
Według prezesa zarządu Spółki Akcyjnej Port Lotniczy Wrocław Karola Przywary, rozbicie inwestycji na dwa etapy jest korzystne nie tylko od strony biznesowej dla spółki, ale również dla pasażerów.
W 2016 Strabag przeprowadziło na wrocławskim lotnisku remont drogi startowej połączony z przystosowaniem lotniska do wyższej kategorii ILS, a w 2018 wybudowało płytę do odladzania samolotów. Grupa Strabag w przeszłości modernizowała także lotniska w Bydgoszczy, Lublinie, Łodzi i Poznaniu oraz pasy startowe wielu lotnisk wojskowych.








