Reklama
Reklama

Wisk Aero z siedzibą w Kalifornii we współpracy z Skyports rozwija plany dotyczące w pełni autonomicznych usług transportu lotniczego eVTOL. 12 kwietnia 2022 przedsiębiorstwa opublikowały projekt koncepcji operacji (ConOps). Według nich jest to pierwszy taki dokument. Określa on, w jaki sposób można zintegrować autonomiczne samoloty z vertiportami oraz jak będą one współdziałać dostawcami usług miejskiej mobilności lotniczej (PSU, providers of services for urban air mobility).

Vertiporty, opracowane przez takie przedsiębiorstwa jak Skyports, będą wykorzystywane do obsługi taksówek latających eVTOL. Mogą to być w pełni autonomiczne samoloty, takie jak ten opracowany przez Wisk Aero / Zdjęcie: Skyports

W ciągu kilku ostatnich lat Wisk Aero testował w locie dwumiejscowy autonomiczny pojazd eVTOL Cora. Loty odbywały się w USA i Nowej Zelandii. Demonstratory samolotu wykonały ich łącznie 1550. Teraz przedsiębiorstwo pracuje nad większym samolotem eVTOL, który ma być produkowany seryjnie. Na razie nie są znane jakiekolwiek szczegóły dotyczące jego specyfikacji.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.