Reklama
Reklama

W Fabrica Argentina de Aviones (FAdeA) Brigadier San Martín zaprezentowano pierwsze 3 zmodernizowane samoloty IA-63 Pampa III, które wkrótce trafią do wyposażenia Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojsk lotniczych Argentyny) W uroczystości wzięli udział prezydent Mauricio Macri i minister obrony Oscar Aguad, szef połączonych sztabów sił zbrojnych gen. broni Bari del Valle Sosa i dowódca FAA gen. bryg. Enrique Amrein.

Jeden z trzech nowych IA-63, jakie wkrótce trafią do rąk lotników FAA / Zdjęcie: MO Argentyny

Samoloty, noszące n-ry ser. AV-1028, AV-1029 i AV-1030, mają trafić do wyposażenia FAA przed końcem roku. Ich wyposażenie stanowi m.in. awionika glass cockpit dostarczona przez Elbit Systems, zintegrowany system nawigacyjno-celowniczy i układ zarządzania uzbrojeniem. Zespół napędowy stanowi silnik Honeywell TFE 731-40-2N rozwijający ciąg maksymalny ok. 18 kN, umożliwiający rozwinięcie prędkości maksymalnej M0,8. maksymalny zasięg samolotu z paliwem w zbiornikach wewnętrznych to 2350 km, a długotrwałość lotu – 5 h.

Masa maksymalna Pampy III to 5200 kg. Pod skrzydłami i kadłubem, na 5 węzłach, można podwiesić dodatkowe zbiorniki paliwa, zasobniki z 30-mm działkiem lub dwoma 7-62-mm km, 113-kg bomby i wyrzutnie 68-mm npr.

IA-63 Pampa III jest przystosowany do wykonywania patroli morskich, rozpoznania, zwalczania statków powietrznych przeciwnika i wykonywania uderzeń na cele naziemne. Obecni na uroczystości politycy stwierdzili, że nowe samoloty będą też używane do szkolenia pilotów FAA i walki z przemytnikami narkotyków (FAA przeciwko handlarzom narkotyków , 2016-02-22, Pampa z nowym silnikiem, 2011-06-08).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.