Meksykańska linia lotnicza Interjet rozpoczęła wczoraj regularne loty obsługiwane przez Superjety 100.
Samolot noszący numer seryjny MSN 95023 (lot 3150) wystartował o 7:37 (czasu miejscowego) z Mexico City wylądował o 8:54 w Torreon. Natomiast MSN 95024 (lot 3963), który odleciał ze stolicy kraju nieco później, o 7:50 czasu lokalnego, lądował o 8:52 w Aguascalientes. Łącznie pierwszego dnia użytkowania, 2 Superjety 100 należące do meksykańskiego towarzystwa wykonały 8 lotów z Mexico City do w/w destynacji oraz do Campeche, Minatitlan, Zacatecas i Mazatlan.
Przed rozpoczęciem eksploatacji Superjetów meksykańscy piloci przeszli intensywne szkolenie, przygotowując się do operowania z portów położonych na dużej wysokości nad poziomem morza. Pierwszym etapem był trening z użyciem symulatora, realizowany w Wenecji. Następnie, w porcie Licenciado Adolfo López Mateos w Toluca, leżącym na wysokości 2580 m npm, w trakcie ok. 35 godzin, Meksykanie wykonali 171 lądowań z natychmiastowym startem, bez zatrzymywania się podczas dobiegu.
Dotychczas uprawnienia do wykonywania lotów za sterami SSJ 100 zdobyło 44 pilotów Interjet, w tym 5 instruktorów. Przeszkolono także 8 członków personelu pokładowego i ok. 100 inżynierów i techników obsługi naziemnej.
Meksykański przewoźnik zamówił łącznie 20 Superjetów, z opcją na 10 kolejnych. Do końca br. zostaną dostarczone 4 kolejne. Będą one obsługiwały połączenia krajowe. W połowie 2014 towarzystwo chce uruchomić loty do Stanów Zjednoczonych. We flocie Interjet znajduje się także 39 Airbusów A320, do których za kilka lat dołączą A320neo (A320neo dla Interjet, 2012-11-14).
Ogółem producent dostarczył 20 samolotów SSJ100 (Certyfikat MAK dla dalekodystansowego Superjeta, 2013-08-22). Są one eksploatowane przez 6 towarzystw – Interjet, Aerofłot, Sky Aviation, Lao Central, Jakutia i Moskowia.