Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot VV-2

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 września 2016

Ukraiński śmigłowiec bojowy VV-2 wykonał pierwszy lot.

VV-2 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Softex-Aero

Ukraińskie przedsiębiorstwo Softex-Aero opublikowało film z oblotu śmigłowca VV-2, określanego jako bojowy. Dwuosobowa załoga wiropłata zajmuje miejsca w układzie tandem. VV-2 ma czterołopatowy wirnik nośny o średnicy 8,5 m i dwułopatowe śmigło sterujące średnicy 1,4 m. Ich łopaty wykonane są z materiałów kompozytowych. Długość całkowita VV-2 to 8,02 m, a wysokość – 2,2 m. W konstrukcji zastosowano podwozie płozowe.

Napęd VV-2 stanowi czeski silnik turbinowy PBS Velká Bíteš TS 100 ZA o mocy startowej 180 kW (245 KM). Według danych Softex-Aero wiropłat ma rozwijać prędkość przelotową 240 km/h i wznosić się z prędkością 9 m/s.

Maksymalny zasięg obliczeniowy VV-2 to 500 km. Obliczeniowy pułap zawisu bez wpływu ziemi to 3400 m, a z wpływem ziemi – 4000. Maksymalna masa do startu wynosi 1100 kg, a z ładunkiem na podwieszeniu zewnętrznym – 900 kg. Masa śmigłowca pustego to 565 kg, a jego udźwig – 380 kg.

Najprawdopodobniej VV-2 będzie rozwijany jako śmigłowiec bezzałogowy, służący do zadań rozpoznania, obserwacji i wsparcia bojowego
 

Producent nie sprecyzował, jakie typy uzbrojenia mają być przenoszone przez VV-2. Widać jednak wyraźnie, że mimo podobieństwa konstrukcji nie jest to wyspecjalizowany śmigłowiec bojowy, jak Apache (Szkolenie załóg południowokoreańskich AH-64E, 2016-08-24), Mangusta, Mi-24, Mi-28(Mi-28NM rozpoczyna próby, 2016-07-20), Ka-52 (Radar dla Ka-52K, 2016-08-09), Rooivalk (Plany produkcji Rooivalka, 2016-09-14), czy Tiger (Tygrys wylądował w Kielcach, 2016-09-01).

Niewielki udźwig VV-2 znacznie ogranicza ilość środków rażenia, jakie śmigłowiec może przenosić. Wskazane byłoby także zabudowanie opancerzenia kabiny załogi, silnika i przekładni głównej i urządzeń zwiększających jego przeżywalność na polu walki, jednak to jeszcze bardziej zmniejszy rozporządzalną masę uzbrojenia. Bardziej prawdopodobne jest, że VV-2 będzie rozwijany jako śmigłowiec bezzałogowy, służący do zadań rozpoznania, obserwacji i wsparcia bojowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.