Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szwecja wycofuje się z belgijskiego przetargu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 lipca 2017

Szwedzka agencja ds. zakupów uzbrojenia (FMV) poinformowała, że wycofuje się z udziału w przetargu na nowe samoloty wielozadaniowe dla Belgii.

Gripen E nie będzie oferowany Belgii jako nowy samolot wielozadaniowy / Zdjęcie: Saab

W opublikowanym oświadczeniu władze szwedzkiej agencji ds. zakupów uzbrojenia (FMV) informują, że: Belgia rozpoczęła proces przetargowy i zwróciła się do oferentów z prośbą o informację o cenach samolotów wielozadaniowych i kosztach ich eksploatacji. Ponieważ kontrakt ma być zawarty pomiędzy rządami, organem odpowiedzialnym za złożenie szwedzkiej oferty jest FMV.

Jednak Belgia pragnie również uzyskać znaczne wsparcie operacyjne ze strony państwa sprzedającego samoloty. Wymagałoby to szwedzkiej polityki zagranicznej i mandatu politycznego, które dzisiaj nie istnieją. Dlatego Szwecja i FMV nie chcą składać odpowiedzi na belgijskie zapytanie.

Przetarg trwa, a FMV nie będzie udzielać żadnych komentarzy.

Decyzji FMV nie komentują również przedstawiciele koncernu Saab – producenta samolotu Gripen E, który miał być zaoferowany Belgii (Oblot Gripena E, 2017-06-16).

W kwietniu z belgijskiego przetargu wycofał się Boeing, proponujący F/A-18E/F Super Hornet. Amerykanie twierdzili, że wymagania Belgii preferują inny samolot z USA – Lockheed Martin F-35A (Boeing wycofał się z belgijskiego przetargu, 2017-04-21). W tej sytuacji rozgrywka o zamówienie Brukseli rozstrzygnie się pomiędzy wspomnianym już F-35 (5,6 mld USD na kolejną transzę F-35, 2017-07-09) oraz francuskim Rafale (Rafale z Meteorami, 2017-04-28) i oferowanym przez W. Brytanię Eurofighterem (Niechciane austriackie Eurofightery, 2017-07-10).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.