Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawa 300. F-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 13 czerwca 2018

Lockheed Martin dostarczył 300. wielozadaniowy samolot bojowy F-35 Lightning II. Jest to F-35A (wersja klasycznego startu i lądowania), przeznaczony dla lotników z bazy US Air Force Hill w stanie Utah.

300. wielozadaniowy samolot bojowy Lightning II to F-35A (AF-150, nr takt. 5175), przeznaczony dla lotników z bazy US Air Force Hill / Zdjęcie: Lockheed Martin

Dotychczas producent przekazał Siłom Zbrojnym USA i odbiorcom zagranicznym 197 F-35A, 75 F-35B (wersja skróconego startu i pionowego lądowania) i 28 F-35C (wersja pokładowa). Przeszkolono ponad 620 pilotów i 5600 członków personelu obsługowego, a flota F-35 wylatała ponad 140 tys. h lotu. W 2017 Lockheed Martin dostarczył 66 F-35, a plan na rok bieżący zakłada przekazanie 91 samolotów. Maksymalne tempo produkcji wynoszące  ok. 160 F-35 rocznie ma zostać osiągnięte w 2023.

Jednak wszystkie wyprodukowane do tej pory F-35 to samoloty pochodzące z wstępnej produkcji małoseryjnej, a prawie 200 z nich jest wyposażonych w oprogramowanie Block 2B lub Block 3I (108 F-35A USAF, 53 F-35B USMC i 28 F-35C US Navy), które pozwala im tylko wykonywać podstawowe manewry oraz przenosić wybrane typy uzbrojenia, takie jak pociski powietrze-powietrze AIM-9 i AIM-120 i niektóre bomby kierowane laserowo. Większość z nich może być użyta tylko do szkolenia, chyba że przejdzie kosztowne ulepszenia, ale USAF nie są  pewne, czy będą dysponowały funduszami na modernizację posiadanych F-35A (Niezadowalające osiągi F-35C, 2018-05-24).

W dodatku F-35 nie uzyskają zdolności bojowych określonych w pierwotnej umowie, dopóki nie zostanie wdrożone oprogramowanie Block 4, w ramach oddzielnego programu o wartości 16 mld USD, którego finansowanie przez Pentagon jeszcze nie zostało zapewnione, i który zostanie zakończony najwcześniej w roku budżetowym 2024 (41,5 tys. roboczogodzin na F-35A, 2018-06-10, F-35B wylądowały w Marham, 2018-06-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.