Lockheed Martin dostarczył 300. wielozadaniowy samolot bojowy F-35 Lightning II. Jest to F-35A (wersja klasycznego startu i lądowania), przeznaczony dla lotników z bazy US Air Force Hill w stanie Utah.
Dotychczas producent przekazał Siłom Zbrojnym USA i odbiorcom zagranicznym 197 F-35A, 75 F-35B (wersja skróconego startu i pionowego lądowania) i 28 F-35C (wersja pokładowa). Przeszkolono ponad 620 pilotów i 5600 członków personelu obsługowego, a flota F-35 wylatała ponad 140 tys. h lotu. W 2017 Lockheed Martin dostarczył 66 F-35, a plan na rok bieżący zakłada przekazanie 91 samolotów. Maksymalne tempo produkcji wynoszące ok. 160 F-35 rocznie ma zostać osiągnięte w 2023.
Jednak wszystkie wyprodukowane do tej pory F-35 to samoloty pochodzące z wstępnej produkcji małoseryjnej, a prawie 200 z nich jest wyposażonych w oprogramowanie Block 2B lub Block 3I (108 F-35A USAF, 53 F-35B USMC i 28 F-35C US Navy), które pozwala im tylko wykonywać podstawowe manewry oraz przenosić wybrane typy uzbrojenia, takie jak pociski powietrze-powietrze AIM-9 i AIM-120 i niektóre bomby kierowane laserowo. Większość z nich może być użyta tylko do szkolenia, chyba że przejdzie kosztowne ulepszenia, ale USAF nie są pewne, czy będą dysponowały funduszami na modernizację posiadanych F-35A (Niezadowalające osiągi F-35C, 2018-05-24).
W dodatku F-35 nie uzyskają zdolności bojowych określonych w pierwotnej umowie, dopóki nie zostanie wdrożone oprogramowanie Block 4, w ramach oddzielnego programu o wartości 16 mld USD, którego finansowanie przez Pentagon jeszcze nie zostało zapewnione, i który zostanie zakończony najwcześniej w roku budżetowym 2024 (41,5 tys. roboczogodzin na F-35A, 2018-06-10, F-35B wylądowały w Marham, 2018-06-07).