Koncern Robinson Helicopter wydał 22 grudnia br. biuletyny obsługowe nakazujące okresowe kontrole łopat śmigła sterującego przed lotem we wszystkich produkowanych modelach śmigłowców. Prace należy przeprowadzić w czasie 10 godzin lotu lub do 15 stycznia 2023, cokolwiek nastąpi jako pierwsze. Wymianę łopat śmigła sterującego w wiropłatach przechowywanych poza hangarami, w środowiskach korozyjnych, należy przeprowadzić do 31 grudnia 2024.
Według producenta powodem wydania w/w biuletynów są doniesienia o obluzowaniu końcówek łopat śmigła sterującego z powodu korozji skleiny. Śmigłowce operujące w pobliżu słonej wody są szczególnie podatne na korozję, zwłaszcza jeśli są przechowywane na zewnątrz. Odklejona końcówka łopaty śmigła sterującego może powodować silne drgania i możliwą awarię obudowy przekładni śmigła sterującego. Robinson podaje, że łopaty F029-1 wersji I mają nakładki na końcówki wykonane z alternatywnego stopu zmniejszającego prawdopodobieństwo korozji.
Śmigłowce lub części objęte gwarancją fabryczną będą miały wymienione łopaty, których dotyczy problem, bezpłatnie, a łopaty po upływie okresu gwarancyjnego można wymienić ze znaczną zniżką, pod warunkiem, że statek powietrzny jest zdatny do lotu, nie przekroczył 12-letniego kalendarzowego ograniczenia trwałości użytkowej lub nie minęło 100 godzin od przekroczenia ograniczenia trwałości użytkowej. Zniżka dotyczy tylko łopat wymienionych do 31 grudnia 2024, a zwykłe rabaty w centrach obsługowych nie mają zastosowania (Międzylotniskowy przelot e-R44, 2022-11-02, 13 tysięcy śmigłowców Robinsona, 2021-04-29).