Reklama
Reklama

Sporym sukcesem Airbusa zakończyły się negocjacje z Ethiopian Airlines (ET), w sprawie zakupu samolotów szerokokadłubowych. 4. pod względem wielkości linia lotnicza Afryki zamówiła 12 egz. A350.

Jeden z etiopskich B767-300ER. Samoloty tego typu zostaną zastąpione przez Dreamlinery. Pierwsze dostawy B787 planowane są na 2011 / Zdjęcie: Arpingstone

Negocjacje wpisywały się w ambitne plany potrojenia do 2023 liczby odrzutowych samolotów pasażerskich, z obecnych 25 do 70 egz. (zobacz: Plany Ethiopian Airlines).

Obecnie afrykański przewoźnik wykorzystuje w tym segmencie wyłącznie samoloty Boeinga, modele B767-300ER, B757-200ER i B737-700/-800. Pierwotnie zakładano, że ET pozostanie wierna amerykańskiemu producentowi. W zakładach Boeinga złożono już zamówienia na 10 B787-8.

W bieżącym roku miało zostać zakupionych kolejnych 17 samolotów szerokadłubowych: 7 Dreamlinerów i 10 innych samolotów: B787, B777 lub A350.

ET podpisała ostatecznie umowę na 5 B777-200LR oraz 12 samolotów A350-900. Będą to pierwsze maszyny tego europejskiego koncernu, wykorzystywane przez narodowego przewoźnika Etiopii. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2017.

Kontrakt poprawia również sytuację Airbusa w konfrontacji z Boeingiem. W tym roku zebrał on zamówienia na 134 samoloty, po uwzględnieniu wycofania się z zakupu 28 innych maszyn. W tym samym okresie - do 10 listopada - amerykański producent zebrał zamówienia netto na 84 samoloty. Klienci wycofali się ze 111 umów, głównie na B787 Dreamliner, co zostało zrekompensowane zamówieniami na 195 maszyn.

Jeden z etiopskich B767-300ER. Samoloty tego typu zostaną zastąpione przez Dreamlinery. Pierwsze dostawy B787 planowane są na 2011 / Zdjęcie: Arpingstone

Negocjacje wpisywały się w ambitne plany potrojenia do 2023 liczby odrzutowych samolotów pasażerskich, z obecnych 25 do 70 egz. (zobacz: Plany Ethiopian Airlines).

Obecnie afrykański przewoźnik wykorzystuje w tym segmencie wyłącznie samoloty Boeinga, modele B767-300ER, B757-200ER i B737-700/-800. Pierwotnie zakładano, że ET pozostanie wierna amerykańskiemu producentowi. W zakładach Boeinga złożono już zamówienia na 10 B787-8.

W bieżącym roku miało zostać zakupionych kolejnych 17 samolotów szerokadłubowych: 7 Dreamlinerów i 10 innych samolotów: B787, B777 lub A350.

ET podpisała ostatecznie umowę na 5 B777-200LR oraz 12 samolotów A350-900. Będą to pierwsze maszyny tego europejskiego koncernu, wykorzystywane przez narodowego przewoźnika Etiopii. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2017.

Kontrakt poprawia również sytuację Airbusa w konfrontacji z Boeingiem. W tym roku zebrał on zamówienia na 134 samoloty, po uwzględnieniu wycofania się z zakupu 28 innych maszyn. W tym samym okresie - do 10 listopada - amerykański producent zebrał zamówienia netto na 84 samoloty. Klienci wycofali się ze 111 umów, głównie na B787 Dreamliner, co zostało zrekompensowane zamówieniami na 195 maszyn.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.