Reklama
Reklama

Wczoraj, 19 grudnia 2024, linie Aer Lingus odebrały 2 pierwsze z 6 zamówionych samolotów wąskokadłubowych Airbus A321XLR. Irlandzki narodowy przewoźnik stał drugim na świecie, a także drugim w International Airlines Group (IAG), który eksploatuje samoloty tego modelu (Pierwszy A321XLR dla Iberii, 2024-10-31).

A321XLR narodowego przewoźnika Irlandii noszą znaki rejestracyjne EI-XLR (St Lelia / Liadhain, na zdjęciu) i EI-XLT (St Melanie / Mella) / Zdjęcie: Aer Lingus

Samoloty napędzane silnikami CFM LEAP-1A wystartowały z zakładów Airbusa 18 grudnia i wylądowały tego samego dnia w macierzystej bazie Aer Lingus na lotnisku w Dublinie.  A321XLR Aer Lingus są skonfigurowane w układzie dwuklasowym, z 16 rozkładanymi na płask fotelami Thompson Vantage w klasie biznes i 168 fotelami Recaro w odstępie 30–31 cali w klasie ekonomicznej.

Są to pierwsze samoloty we flocie Aer Lingus, które oferują pasażerom i personelowi pokładowemu zwiększony komfort kabiny Airspace i są wyposażone w schowki bagażowe XL z o 60% większą przestrzenią do przechowywania w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.

Dzięki A321XLR Aer Lingus od przyszłego roku będą mogły obsługiwać nowe trasy do miast leżących poza wschodnim wybrzeżem USA i Kanady, m.in. do Nashville i Indianapolis. Obecnie irlandzki przewoźnik oferuje 18 tras do Stanów Zjednoczonych Ameryki z lotniska w Dublinie (Silnik P&W GTF certyfikowany dla A321XLR, 2024-12-17).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.