Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

An-148 dla VIP-ów?

Lotnictwo cywilne, 18 kwietnia 2008

Rosyjska spółka leasingowa Ilyushin Finance Co, zamierza zainicjować stworzenie biznesowej wersji samolotu regionalnego An-148.

An-148 jest nowoczesnym samolotem. Piloci dysponują wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, sterowanie odbywa się w systemie fly-by-wire, a ukraińskie silniki D-436-148 w czasie lotu zadowalają się 2,5 l paliwa/1 pasażera/100 km (1,5 t paliwa na 1h, czyli ok. 850 km). Rosjanie uważają, że ich Antonov Business Jet nie będzie ustępował Bombardierowi Global 5000 czy Challengeowi 850. Mylą się na pewno, jeżeli chodzi o wygląd, który na pewno zamknie dla niego zachodnie rynki. Choć z drugiej strony, wyląduje tam, gdzie nie będą w stanie tego uczynić samoloty konkurencji / Zdjęcie: Dymitrij Mottl

An-148 to jedna z młodszych (został certyfikowany na przełomie 2006/2007) i cieszących się sporym zainteresowaniem konstrukcji zakładów Antonowa. Powstał z wykorzystaniem elementów samolotów transportowych An-70 i An-74. Dlatego ukraiński górnopłat, o mało wyrafinowanych liniach, nadaje się doskonale do operowania z polowych lotnisk. Wszystko po to, by móc przewozić pasażerów i towary między miastami byłego ZSRS, które nie zawsze dysponują doskonałymi lotniskami.

Do tej pory zakłady na Ukrainie i w Rosji zebrały ponad 150 zamówień na samoloty tego typu (w tym dwa kontrakty eksportowe, z Kazachstanu i Kuby). Najwięcej, bo aż 53 kupiła Ilyushin Finance Co, rosyjska spółka, zajmująca się wypożyczaniem samolotów liniom lotniczym.

Zamierza ona sfinansować przebudowanie w rosyjskich zakładach w Woroneżu standardowych An-148 na samoloty biznesowe o nazwie Antonov Business Jet. W normalnej konfiguracji maszyny zabierają 70-80 pasażerów. Wersja VIP-owska miałaby zabierać 10-30 osób. Dostawy pierwszych, przebudowanych samolotów miałyby rozpocząć się w ostatnim kwartale 2009.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.