Reklama
Reklama

Sikorsky Aircraft ogłosił, że pod koniec września do US Army trafił śmigłowiec UH-60M Black Hawk z kadłubem wykonanym w PZL w Mielcu.

Centralna część kadłuba z Mielca została dostarczona w kwietniu do zakładów w Bridgeport w USA. Tam została połączona z podzespołami dostarczonymi m.in. z Turcji i wytwórni Kamana z Jacksonville. Turkish Aerospace Industries dostarczyły tylną część kadłuba, a Kaman kabinę załogi. Końcowy montaż został zrealizowany w zakładach Sikorsky'ego w Stratford. Tam też śmigłowiec oblatano i przetestowano.

Śmigłowiec z wyprodukowanym w Polsce kadłubem to 145 UH-60M dostarczony US Army. Przekazano go oficjalnie 30 września.

Dostarczony kadłub jest pierwszym z 7 zmontowanych do końca października w PZL w Mielcu. W br. ma ich powstać 10-12, a w przyszłym - zgodnie z planami zarządu - co najmniej 25. Docelowo wytwórnia ma produkować 48 kadłubów do różnych wersji Black Hawków rocznie.

17 sierpnia w wytwórni rozpoczął się montaż pierwszego śmigłowca S-70i w wersji green (Kadłub S-70i z Mielca), a więc bez pełnego wyposażenia, które będzie konfigurowane zgodnie z wymaganiami odbiorcy. Ma on zostać ukończony w marcu 2010. S-70i to odmiana Black Hawka oferowana odbiorcom zagranicznym.

PZL w Mielcu zostały bez przetargu sprzedane w marcu 2007 United Technology Holding (Mielec-Sikorsky - Przekręt stulecia), spółce zależnej UTC - właściciela Sikorsky Aircraft. Wytwórnia jest trzecim dostawcą kadłubów śmigłowców Black Hawk. Obecnie współpracuje z 23 poddostawcami w Polsce. Zatrudnia ok. 1800 pracowników.

UH-60M zastępują w US Army najstarsze, wyprodukowane 30 lat temu śmigłowce Black Hawk. W grudniu 2007 Sikorsky uzyskał 5-letni kontrakt na dostawę 537 śmigłowców UH-60M i pochodnych (HH-60M, MH-60S i MH-60R) za 7,4 mld USD. Z opcją na kolejne 263 śmigłowców kontrakt jest wart 11,6 mld USD.

Szefem nowo tworzonego oddziału Sikorsky Global Helicopters jest wiceprezes koncernu, Marc Poland.

Centralna część kadłuba z Mielca została dostarczona w kwietniu do zakładów w Bridgeport w USA. Tam została połączona z podzespołami dostarczonymi m.in. z Turcji i wytwórni Kamana z Jacksonville. Turkish Aerospace Industries dostarczyły tylną część kadłuba, a Kaman kabinę załogi. Końcowy montaż został zrealizowany w zakładach Sikorsky'ego w Stratford. Tam też śmigłowiec oblatano i przetestowano.

Śmigłowiec z wyprodukowanym w Polsce kadłubem to 145 UH-60M dostarczony US Army. Przekazano go oficjalnie 30 września.

Dostarczony kadłub jest pierwszym z 7 zmontowanych do końca października w PZL w Mielcu. W br. ma ich powstać 10-12, a w przyszłym - zgodnie z planami zarządu - co najmniej 25. Docelowo wytwórnia ma produkować 48 kadłubów do różnych wersji Black Hawków rocznie.

17 sierpnia w wytwórni rozpoczął się montaż pierwszego śmigłowca S-70i w wersji green (Kadłub S-70i z Mielca), a więc bez pełnego wyposażenia, które będzie konfigurowane zgodnie z wymaganiami odbiorcy. Ma on zostać ukończony w marcu 2010. S-70i to odmiana Black Hawka oferowana odbiorcom zagranicznym.

PZL w Mielcu zostały bez przetargu sprzedane w marcu 2007 United Technology Holding (Mielec-Sikorsky - Przekręt stulecia), spółce zależnej UTC - właściciela Sikorsky Aircraft. Wytwórnia jest trzecim dostawcą kadłubów śmigłowców Black Hawk. Obecnie współpracuje z 23 poddostawcami w Polsce. Zatrudnia ok. 1800 pracowników.

UH-60M zastępują w US Army najstarsze, wyprodukowane 30 lat temu śmigłowce Black Hawk. W grudniu 2007 Sikorsky uzyskał 5-letni kontrakt na dostawę 537 śmigłowców UH-60M i pochodnych (HH-60M, MH-60S i MH-60R) za 7,4 mld USD. Z opcją na kolejne 263 śmigłowców kontrakt jest wart 11,6 mld USD.

Szefem nowo tworzonego oddziału Sikorsky Global Helicopters jest wiceprezes koncernu, Marc Poland.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.